EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Етикетиране на бирите в ЕС + резултати

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Етикетиране на бирите в ЕС + резултати

mail11:06 | 22.10.2021прегледи 2203 коментарикоментари 0


Пивоварите на Европа отчетоха отново своя напредък за доброволното етикетиране на пивото с данни за съставките и енергийната му стойност по време на традиционната есенна среща на сектора в Брюксел. Според организацията информираните  граждани, които  взимат съзнателни решения, подобряват качеството си на живота и  влияят върху обществените нагласи.

Точно преди две години всички национални асоциации на производителите на бира в ЕС, (включително Съюза на пивоварите в България - СПБ) подписаха Меморандум за разбирателство с Европейската комисия за поставяне на списък на съставките и енергийната стойност върху всички бирени опаковки до 2022 г. От Пивоварите на Европа съобщиха, че средносрочните цели за доброволното етикетиране на пенливата напитка вече са надхвърлени. 93% от бирите в ЕС имат информация за съставките, а над 45 милиарда бирени бутилки и кенове са с данни за калориите.  

Българският бирен пазар също отчита успешното въвеждане на добрите практики за етикетиране. Мониторингът на СПБ показва, че всички производителите на бира в страната поставят върху бутилките и кеновете си списък  на съставките, а членовете на СПБ предоставят и калорийното  съдържание за 100 мл. на продуктите си. На практика това означава, че 100% от произвежданата в  страната бира, а в количествено измерение над 530 милиона бирени опаковки у нас, съдържат тази информация в полза на българските потребители. 

,,Пивоварите на Европа и националните бирени организации от пет години изпълняваме ангажимента си за етикетиране на произвежданите в ЕС бири. Нека подчертаем, че това не е регулаторно изискване, а доброволно изпълнение на Регламента за предоставяне на хранителна информация на потребителите (Регламент 1169/2011 на ЕС). Въпреки негативите от пандемичната обстановка, в този ангажимент на индустрията продължават да се влагат  милиони евро инвестиции за изследвания, опаковки и етикети. Ние искаме клиентите ни да знаят, какво съдържат различните марки пиво и да сме максимално прозрачни и отговорни в  предоставянето на тази информация.”, заяви Пиер Оливие-Бержерон, генерален секретар на Пивоварите на Европа.

Продължаващото сътрудничество на пивоварния сектор с Европейската комисия и публичната отчетност на бранша са изцяло в полза на консуматорите. През юни 2021 г. еврокомисарят по здравеопазването Стела Кириакидис приветства Пивоварите на Европа за изпълнението на целите за доброволното етикетиране на бирата, като подчерта, че постигнатият напредък е надминал очакванията.

В този дух на прозрачност и отговорност, Пивоварите на Европа се присъединиха и към новия европейски ангажимент за подкрепа на прехода към устойчиви хранителни системи, като  подписаха Кодекс за поведение на ЕС за отговорни стопански и търговски практики в областта на храните. Този документ е ключов елемент от европейската стратегия „От фермата до трапезата”. Инициативата има за цел да стимулира производителите, преработвателите и търговците на храни и напитки да се ангажират доброволно и да комуникират информация в подкрепа на здравословното, балансирано и устойчиво хранене, включително чрез предоставяне на прозрачни продуктови данни на потребителите. А чрез подписването на Кодекса, Пивоварите на Европа, измежду които Съюзът на пивоварите в България – СПБ, изразяват своя про-активен подход в прилагането на всички европейски политики и практики в защита на потребителите. 

,,В пълен синхрон с  тези саморегулаторни инициативи и подходи  е и актуализацията на Кодекса за отговорни търговски комуникации и етични стандарти на СПБ. В него към разширените правила за дигитален маркетинг добавяме и насоки за работа с инфлуенсъри в социалните мрежи. В глобален план от съвсем скоро те вече са част от ангажиментите за отговорни комуникации на мултинационалните бирени компании. На секторно ниво българските пивовари отново са новатори и  СПБ е първата браншова организация, която въвежда правила за маркетинг с инфлуенсъри.  “ коментираха от Съюза на пивоварите. 

 


Тагове: бира, етикети
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg