АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Етични насоки за изкуствения интелект + видео
Днес системите за изкуствен интелект (ИИ) са част от нашето ежедневие. Тъй като те продължават да се развиват и използването на данни се увеличава, е много важно да се постигне по-добро разбиране на тяхното въздействие върху света около нас, включително образованието и обучението.
ИИ има голям потенциал за трансформиране на образованието и обучението за ученици, учители и училищен персонал. Той би могъл например да спомогне за намаляване на преждевременното напускане на училище, за компенсиране на трудностите при ученето и за подпомагане на учителите с диференцирано или индивидуализирано учене чрез приложения за езиково обучение, генератори на текст към реч, наставници за учащите и други.
В хода на този процес нараства необходимостта изследователите, преподавателите и студентите да имат основно разбиране за ИИ и използването на данни, за да могат да се ангажират положително, критично и етично с тази технология и да използват пълния ѝ потенциал.
Цели
За да помогне на гражданите да разберат потенциала на приложенията на ИИ и използването на данни в образованието и да повиши осведомеността за възможните рискове, Европейската комисия ще разработи етични насоки относно ИИ и използването на данни в преподаването и ученето.
Комисията също така ще подкрепя свързаните с това научноизследователски и иновационни дейности чрез програмата „Хоризонт Европа“ и ще разработи програма за обучение за изследователи и студенти по етичните аспекти на ИИ и използването на данни.
Ключови дейности
- създаване на експертна група за разработване на етични насоки относно ИИ и използването на данни в образованието и обучението, която да бъде споделяна с учителите и преподавателите
- подпомагане на съответните дейности по линия на „Хоризонт Европа“, включително
- покана за представяне на предложения за обучение – HORIZON-WIDERA-2021-ERA-01-91: осигуряване на надеждност и доверие в качеството на експертния опит по етика в научните изследвания в контекста на новите/нововъзникващите технологии
- призив за разширена реалност в образованието и обучението
Очаквани резултати:
- насърчаване на етичното използване на ИИ и данни за преподаване и учене
- повишаване на уменията и знанията относно „етиката чрез проектиране за ИИ“ сред студентите и изследователите, придружено от цел за 45 % участие на жените в дейности за обучение
- насърчаване на използването на разширена реалност в образованието и обучението
Tweet |
|