EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Ето магистралите на Балканите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ето магистралите на Балканите

mail07:40 | 05.05.2015прегледи 16964 коментарикоментари 0


Елица Тодорова

България може да има нови 130 километра магистрален път още тази година, както и да започне подготовката за изграждането на 60 километра от АМ „Хемус”. Въпреки забавянето на магистралите „Струма” и „Марица”, трябва да си дадем сметка, че за по-малко от 10 години страната има двойно повече километри магистрали. Дължината им към 31.12.2005 г. е била 331 км, според официален документ на Министерството на транспорта „Стратегия за развитие на транспортната инфраструктура на Република България до 2015 г.”. В момента имаме 627 км в експлоатация и планирани 1216 километра автомагистрали. За приблизително същия период Румъния по времето на президента Траян Бъсеску също е удвоила, дори повече, дължината на магистралната си мрежа – от общо 700 км 430 км са построени по времето на епохата „Бъсеску”.

zoom_sss
Забележка: Посочен е броят на планираните магистрали – някои от тях са в експлоатация, други са в процес на изграждане.

Таблицата няма претенции да изчерпва подробности относно проектите – планирани и в процес на изграждане, на пътища и магистрали в България, Румъния, Сърбия и Гърция. Но тя ясно показва колко по-напреднали са гърците, които са членове на ЕС от 1981 г. Магистралната мрежа в Гърция е модернизирана през 2000 г., но част от нея още не е завършена с планирана крайна дата 2015 г. Тя е организирана по десет основни маршрута с разклонения. Строителството на новите отсечки и стопанисването им основно е отдадено на концесии. Някои започнати след 2007-2008 г. магистрали се забавиха поради финансовата криза и липсата на ресурси от страна на правителството, но ще бъдат готови най-късно до края на тази година.

Еврочленството пред сърбите и македонците засега е в неясното бъдеще и те трябва да се справят сами, като взимат кредити и все по-често поглеждат с надежда към Китай. Подробностите за тези проекти EconomyNews.bg вече описа в статията „Китайски трикове на Балканите & България”.

Истински китайски инвестиции засега липсват, но китайската Export-Import Bank отпусна кредит на Македония за два нови магистрални участъка на стойност 574 млн. евро. Първата отсечка е в западната част на страната. 57-километровото трасе ще свързва Охрид с Кичево. Очаква се това да улесни трафика от Скопие до Охрид. Трасето е част от недовършения Транспортен коридор 8. Той свързва Македония с България и Албания на запад. Другата, 50-километрова отсечка, ще свързва столицата Скопие с индустриалния Щип.

Допълнително Македония ще вложи 145 + 160 млн. евро в жп и републикански пътища, които ще свържат страната с България. Финансирането е осигурено със заем ИПП 2014-2020 и кредит от международни финансови институции.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2039