АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ето това е вирусeн маркетинг!
Силвана Миленова
Почти всеки е попадал на интересно и забавно клипче или снимка, което е споделил в социалните мрежи и дори е разказал на приятели и познати за него. Съвсем скоро това видео е станало толкова популярно, че го виждаме навсякъде, а в градския транспорт и на работа/лекции дочуваме разговори за него.
Ето, това е вирусният маркетинг - различни маркетингови техники, които се използват в социалните мрежи, за да се предизвика интерес към дадена марка, да се увеличи нейната популярност или за постигане на други маркетингови цели. В основата са самовъзпроизвеждащи се вирусни процеси, аналогични на разпространението на всеки друг вирус (човешки или компютърен) с разликата, че тук се разпространяват видео, игри, снимки, текстови съобщения и т.н.
Как да предизвикаме вирусен ефект?
Отговорът на този въпрос е доста труден. Няма конкретна формула, която да направи едно видео вирусно, но със сигурност има неща, които биха помогнали. Добре е да:
- има голяма доза забавление. Хуморът е една огромна движеща сила и хората харесват нещата, които ги карат да се усмихват. Само си спомнете вирусната кампания на Old Spice (известна американска компания за мъжки козметични продукти) и техния “Old Spice Guy", Исая Мустафа. Забавните клипчета пожънаха огромен успех и рекордните 35 млн. гледания в YouTube за 3 дни.
- интересно съдържание - на какъвто и вариант да се спрете - видео, снимка или текст - трябва да заинтригувате хората. Така те ще догледат/дочетат цялото съдържание и ще искат да го покажат и на други. Можете да се спрете и на нещо по-крайно - някакво скандално съдържание. Тук, обаче, не трябва да се преминават границите на добрия тон.
- важни новини - вирусни могат да станат и новини, които са важни за вашите потребители. Например, че пускате 50% отстъпка, известна личност ще бъде ваше рекламно лице или ново ръководство на компанията.
- за да е успешна вашата кампания, трябва да подтиква хората да достигнат някаква крайна цел - да купят продукта, да посетят сайта, да популяризират марката и т.н.
- добре е да помислите за правилния момент, в който да пуснете видеото/снимката/текста. Той се съобразява с вашата цел, характеристиките на продукта (ако целите да популяризирате продукт) и т.н. Например, кога ще пуснете вирусно видео за нова бира с плодов вкус? Едва ли в средата на зимата.
Могат да се изтъкнат доста и различни причини защо да се стремим към вирусен ефект в нашите маркетингови кампании, но една от основните е, че хората разпространяват нашето послание доброволно и напълно безплатно. Да предизвикаш вирусен ефект не е лесно, нито може да се контролира. Световният лидер в онлайн комуникациите Дейвид Миърман Скот казва, че за да постигнете такъв масов ефект ви трябва и голяма доза късмет, но той добавя, че не трябва да се отказвате преди да сте пробвали. Ако направите няколко опита, накрая ще знаете какво се харесва от хората и ще постигнете желания вирусен ефект.
Лично Дейвид М. Скот ще разкрие тайните на вирусните кампании на своя първи семинар в България - New Marketing Masterclass. Събитието ще се проведе на 8 ноември 2012 в София и ще включва теми като: “Маркетингът преди уеб”, “Правилата на уеб маркетинга”, “Видове клиенти и достигане директно до тях”, “Създаване на маркетинг съдържание за вашите клиенти” и други. Семинарът ще бъде на английски език с осигурен симултанен превод на български език. За повече информация и регистрация за New Marketing Masterclass с Дейвид Миърман Скот, моля, посетете сайта на събитието - http://marketingmaster.eu Организатор на събитието е фирма Web and Events Ltd, EconomyNews.bg е медиен партньор.
Tweet |
|