АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
За какво спестяваме?
„Как и за какво спестяват българите?“- това е темата на съвместното онлайн проучване, което екипът на „Моите пари“ проведе с подкрепата на Българо-американска кредитна банка. То е направено сред аудиторията на финансовия портал в периода май - юни 2019 г. и в него се включиха 522 респондента от цялата страна.
„Ние искаме да насърчаваме спестовността. Решихме да направим образователна кампания, за да могат клиентите да преценят кой е най-добрият продукт за тях. Много хора имат желание, но нямат възможност да спестяват. Поради това се наблюдава следната тенденция: Намалява броят и сумата на депозити до 1 000 лева, а при тези със сума между 20 000 лв. и 200 000 лв. ръстът е двуцифрен. За нас е важно хората да бъдат запознати с иновативните продукти, с всички възможности за спестяване и да бъдем полезни за тяхното финансово планиране“, обясни Илиан Георгиев, главен изпълнителен директор на БАКБ.
“Срочният депозит е сред най-масовите банкови продукти. Ние винаги сме стремели да следим последните тенденции на банковия пазар. С настоящото проучване за банковите депозити продължаваме тази традиция с най-актуален анализ и изводи“, сподели Деян Василев – изпълнителен директор на Moitepari.bg
Дългосрочното спестяване, най-вече за пенсионна възраст, е изборът на българите. Това е един от основните изводи от проучването за банковите депозити.
Данните сочат, че 26% от далите отговор на въпрос от кога имат депозити, посочват повече от 10 години.
28% от отговорилите посочват като основна цел на депозита си - спестяване за пенсионна възраст. Първоначална вноска за жилище, образование, здравни разходи, покупка на кола или пътуване в чужбина са сред останалите важни цели, за които анкетираните отделят средства. Ремонт на жилището, авариен фонд или осигуряване на средства за стартиране на бизнес също са част от целите на анкетираните, макар те да ги поставят на по-заден план.
Гъвкавостта на продукта и лихвата предопределят избора на банка и депозит.
Два са водещите критерии при избора както на банка, така и на конкретна оферта за депозит. Това са гъвкавостта на продукта и неговата лихва. Гъвкавостта, изразена чрез възможността за довнасяне на допълнителни суми, както и възможността за теглене на суми от депозита са предопределили избора на 38% от далите отговор на въпрос за критериите им при избор на депозит. Над 65 % от респондентите биха довнасяли допълнителни суми, ако депозитният продукт им го позволява.
Tweet |
|