АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
За КНСБ няма драма в пакета "Мобилност"
13:10 | 25.06.2018 1306 коментари 0
Председателят на Група "Работници" на Европейския икономически и социален комитет /ЕИСК/ Габриеле Бишоф заяви, че българското председателство на Съвета на ЕС е отключило две много важни врати и е успяло да разблокира две важни инициативи - за командироването на работниците, както и тази за европейската перспектива на Западните Балкани.----------------------------------- Група „Работници“ на Европейския икономически и социален комитет организира извънредно заседание в София миналата седмица, на което се обсъдиха постиженията в социалната сфера на приключващото българско председателство на ЕС и се разгледаха бъдещите предизвикателства по пътя към социална Европа за всички. Тъй като Европейският стълб на социалните права ще бъде основен елемент и ще има решаваща роля за постигането на по-голямо социално и икономическо сближаване, разискванията бяха съсредоточени върху неговото прилагане и финансиране въз основа на всеобхватно, първо по рода си проучване на Европейската социална обсерватория. В проучването се изтъква необходимостта от подходящо финансиране на равнище ЕС в МФР (посредством Европейския фонд за стратегически инвестиции и ЕИБ) и на равнище държави членки (по-голям дял от бюджета за социални инвестиции по правилото за балансиран бюджет). В него също така се призовава за пътна карта за изпълнението и обвързващи социални цели, например в рамките на процеса на европейския семестър. Бяха обсъдени следните основни теми: · социални постижения на приключващото българско председателство на ЕС; · изпълнение и финансиране на европейския стълб на социалните права с оглед на текущите преговори относно многогодишната финансова рамка за периода след 2020 г.; · неравенства в заплащането на труда в ЕС.
По думите й постигнатото по директивата за командироването е голям успех, важен за синдикатите, които вече 10 години работят по темата.
Бишоф подчерта, че във време, когато популизмът набира сила в Европа, е повече от необходимо отключването на тези важни теми, защото само така европейските граждани ще имат сигурност, че Европа защитава техните социални права.
В отговор на въпрос какво е мнението на ЕИСК за изваждането на пакета "Мобилност" от директивата за командироването, Бишоф каза, че група "Работници" на ЕИСК е разочарована, че транспортните работници са извадени от този правен инструмент, защото трябва да се осигури равно заплащане за равен труд. Тя смята, че изваждането на транспортните работници има отношение не само към неспазването на принципа за равно заплащане, но и към сигурността на транспорта и на пътните превози. Трябва да се намери едно по-справедливо решение, за да не се озоваваме с първа, втора и трета категория работници в ЕС, допълни Бишоф.
Президентът на КНСБ Пламен Димитров допълни, че не смята, че нашите шофьори ще бъдат ощетени, ако на всеки три седмици непременно не се връщат в родното си място, защото по думите му, понякога родното място не предполага по-добри условия за почивка от условията в някои западноевропейски страни. Трябва да накараме работодателят да плати съответния престой в най-близката държава, в която те искат да почиват, за да бъде гарантирано възстановяването на работниците, допълни Пламен Димитров. Той припомни и еднаквата позиция на българските синдикати с групата на работниците в ЕИСК , че междудневната почивка трябва да е поне 11 часа , а не девет, както е записано в пакета "Мобилност".
Различия с българските превозвачи имаме по темата за заплащането, каза Димитров и припомни, че синдикатите настояват, когато българският работник работи повече от половината от курса в съответната държава, то той трябва да получава поне минималното възнаграждение в тази държава. Става дума за 120 000 български шофьори, които се почувстваха застрашени от начина, по който беше формулирано предложението по пакета за мобилност, каза Димитров. Според него не трябва да се забравя, че има редица западноевропейски фирми, които регистрират свои превозвачи в Източна Европа и от тяхно име извършват дъмпингови превози в собствените си държави.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg