EUR 1.9558
USD 1.8258
CHF 2.0456
GBP 2.3126
CNY 2.5162
you tube
mobile version

За НКЖИ е нужна сериозна реформа

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

За НКЖИ е нужна сериозна реформа

mail07:10 | 26.06.2024прегледи 260 коментарикоментари 0


Дейността на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) изисква сериозна реформа, от една страна, от друга страна нови приоритети, нови цели, тъй като Европа си поставя за цел в бъдеще този вид транспорт да бъде гръбнакът като цяло на транспорта, каза служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков в тв интервю. Това е показал възложеният от Георги Гвоздейков одит.

Служебният министър обясни, че ще се наложи не само промяна на концепцията, но и на съществуването на предприятието. Има поети ангажименти към ОИСР и еврозоната, в България да няма държавни предприятия и те да станат или търговски дружества или агенции, в зависимост от тяхната дейност и специфика на работа, каза още Георги Гвоздейков.

Одитът на НКЖИ беше възложен на седми юни, заради зачестилите инциденти по жп мрежата. Разследванията по тях все още не са приключили, каза Гвоздейков.

По-важно е да се изчисти концепцията и визията за работа оттук нататък на това предприятие, за да бъде максимално ефективно и България най-накрая да има модерна, безопасна и бърза инфраструктура, категоричен беше служебният министър. Той увери, че проблемите в НКЖИ нямат общо с безопасността на железопътния транспорт.

Стана ясно още, че тази седмица ще бъде обявена компанията с най-добро класиране в поръчката за производство на 35 мотрисни влака, което е заложено в Плана за възстановяване и устойчивост.

Водят се разговори с ЕК да бъде разрешено да се сменят "пуш-пул" влаковете с друг тип влакове, които могат да бъдат произведени за времето до август 2026 г., за да може средствата, предвидени за тях по Плана за възстановяване и устойчивост, да бъдат усвоени, допълни Георги Гвоздейков. Търговете се проваляха, защото компаниите не могат да произведат въпросните влакове до август 2026 година, допълни той.

Служебният министър изрази подкрепата си за идеята при проваляне на четири изпита за шофьорска книжка в рамките на шест месеца, кандидатът отново да минава целия курс. Той се обяви и за това да бъде намален броят на автошколите, като останат онези, показали най-високи резултати и ефективност след курсовете.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg