АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
За правата на потребители информират в ЕК
Информационна кампания за защита на правата на потребителите бе открита в представителството на Европейската комисия в България. Кампанията представи Живка Петкова - заместник-ръководител на кабинета на еврокомисаря Меглена
Кунева, съобщава БТА.
Петкова обясни, че повече от две трети от българите, на възраст от 21 до 45 години, искат да знаят повече за правата си, когато купените от тях стоки не работят. Шест от всеки десет българи искат да знаят повече за правата си, когато вземат кредит за купуване на стоки.
Живка Петкова посочи, че много българи все още гледат на отношенията с магазините и доставчиците на услуги като на непрекъсната борба. Тя добави, че все пак настъпват и положителни промени, тъй като по-младите потребители пазаруват на изгодни цени в Интернет, а по-предприемчивите търговци въвеждат по-високи стандарти за грижа за потребителите.
Петкова обясни, че когато се установи, че стока, която току-що е купена, не работи добре, продавачът трябва да я замени или поправи в рамките на 30 дни, или да върне парите. Тя допълни, че когато се купува на кредит, потребителите имат право
да знаят каква е общата стойност на кредита, с включени всички такси и удръжки. По думите й, когато се купува пакетна услуга за ваканционна почивка, клиентът има право да получи точно това, което е описано в брошурата.
Кампанията е финансирана от Европейската комисия с повече от 1 300 000 лева.
Tweet |
|