АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Заблуждават ли етикетите на храните?
16:31 | 26.06.2018 983 коментари 0
Европейската организация на потребителите BEUC публикува доклад, разкриващ много подвеждащи трикове, които производителите на храни обикновено използват на етикети в ЕС.
Заблудите: • Промишлените продукти се етикетират като „традиционни“, „домашни“ и „занаятчийски“;• Напитки и млечни продукти с малко или никакви плодове използват снимки на плодове;
• Хляб, бисквити, макаронени изделия и т.н., означени като „пълнозърнести“. Проблемът произтича от липсата на правила на ЕС, определящи в кои случаи производители-те могат да използват такива термини. Моник Гоайенс - генерален директор на BEUC: „Законодателството на ЕС ясно посочва, че етикетирането и опаковането на хранителните продукти не трябва да заблуждават потребителя. Неотложно е институциите на ЕС да предложат рецепта за прекратяване на тези измамни практики и държавите-членки да гарантират, че производителите на храна спазват правилата“.
Какво иска BEUC:
• Дефиниции на ЕС за термините, които обикновено се използват на етикетите, като "традиционни", "занаятчийски" или "естествени";
• Минимални нива на съдържание на брашната за претенциите "цели зърна";
• Минимални правила за съдържание за продукти, които показват на опаковката определени съставки като плодове;
• Процент на рекламираните съставки (като плодове), показани на етикета. В отговор на потребителските интереси След многобройните сигнали и на българските потребители за разликата в предлаганите на пазара европейски храни, ЕК представи обща методика за тестване на качеството на храните в ЕС, разработени от Съвместния изследователски център в областта на науката и знанието. Тя ще позволи на националните органи за защита на потребителите да тестват и да сравняват състава и характеристиките на храните, продавани със сходни опаковки в целия ЕС. Тази методика допълва действията, обявени в инициативата на ЕК за нов търговски механизъм за потребителите. Гаранции за потребителите: Всички храни, продавани в ЕС, трябва да отговарят на строги правила за безопасност. Методиката за тестване включва ключови принципи: прозрачност, сравнимост, подобен подбор, вземане на проби и тестване на продуктите. Лабораториите в редица държави ще приложат методиката в рамките на паневропейска кампания за тестване с цел събиране на данни относно обхвата на проблема с разликите в качеството, като първите резултати ще са налице до края на 2018 г. Коментар: Надяваме се всички бъдещи проучвания, осъществени по новата методика, да разкриват имената на изследваните продукти и техните производители. В противен случай, ефектът от тях ще остане минимален. Източник: Активни потребители
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg