АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Забрана за продажба на Kinder surprise
В Чили бе забранена продажбата на kinder surprise. Страната прие законодателни мерки за налагане на по-здравословно хранене като част от борбата срещу затлъстяването. Според новоприетия закон на етикетите трябва задължително да са отбелязани стойностите на захар или наситени мазнини, съдържащи се в продукта. Чили се нарежда в света като пионер в налагането на здравословно хранене, изтъкна министърът на здравеопазването Кармен Кастильо в комюнике. Страната е считана за модел на икономически растеж в Латинска Америка. Тя обаче е и един от най-големите консуматори на газирани напитки. Днес повече от 60% от чилийците и една трета от децата под 6 години са със затлъстяване. Законът защитаващ здравословното хранене влиза в сила днес след като бяха необходими пет години, за да бъде гласуван и четири години, за да се даде време на хранително-вкусовата индустрия да се адаптира. Целта му е преди всичко да пази здравето на децата, като в училищата се забранява продажбата на вредни храни – богати на сол, захар, мазнини и висококалорични. Такива храни се забранява да бъдат придружавани с играчки, което слага край на продажбата на kinder surprise или детското меню "Happy meal" в Макдоналдс. За разлика от американският гигант в бързото хранене, който може да се приспособи към тези изисквания и да премахне играчките в детското си меню, италианската компания „ Ferrero“ остава извън чилийския пазар. Италианският производител, който пусна в продажба през 1972 г. прочутите си шоколадови яйца с играчка, заяви, че ще сезира международното право, тъй като се засяга репутацията на един от най-известните му продукти. Все пак обаче не бива да се забравя, че kinder surprise е забранен в САЩ по силата на нормативна мярка от 1938 г, която забранява да се свързва хранителен продукт с каквото и да е било друго вещество /в случая играчка/. /АФП
Tweet |
|