АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Забрана за фериботи на Eurotunnel
Британската комисия по конкуренцията забрани най-малко за две години фериботите на френската компания Eurotunnel да влизат в пристанище Дувър. Мотивът е, че има опасност купените от Eurotunnel три ферибота да й позволят да има доминиращо положение на половината пазар, предаде Ройтерс.
Евротунел, който е оператор на тунела под Ламанша, навлезе и в сектора на водния транспорт като купи за 65 милиона евро (85 милиона долара) три ферибота, които преди са били на компанията SeaFrance - подразделение на френския железопътен оператор SNCF, което е в ликвидация от началото на 2012 година.
Според комисията за конкуренция Eurotunnel е купил фериботите поради опасенията, че датският оператор на фериботи DFDC Seaways ще ги придобие евтино и ще намали цените за клиентите. Другият оператор на линията Дувър-Кале е P&O Ferries.
Според заместник-председателя на комисията Аласдър Смит не е добре за конкуренцията това, че Eurotunnel, който вече има пазарен дял от 40%, иска да влезе и във фериботния бизнеса, особено като се има предвид, че прави това, за да попречи на конкурент да купи фериботите. По думите му клиентите ще загубят от увеличението на дела на Eurotunnel и от възможността компанията да увеличи цените на услугите. През ноември френските регулаторни органи разрешиха сделката. Фериботната линия Кале-Дувър пресича Дувърски проток - един от най-натоварените морски пътища, който всекидневно е използван от 400 търговски плавателни съда. Фериботната линия се конкурира за пътници и товари с железопътната линия под Ламанша, която е управлявана от Eurotunnel.
Tweet |
|