АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Завод за стъкло в Добруджа привлича инвестиции от Китай
Китайска компания иска да строи завод за стъкло в Добруджа. Това заяви министърът на икономиката Трайчо Трайков във Варна, съобщи електронното издание на в. Позвънете. Очевидно Североизточна България в следващите години ще преживее истинска инвазия от страна на китайската стъкларска промишленост. В края на миналата годината беше анонсирано, че вече са намерени средства за изграждането на завод за плоско стъкло в Разград. Без да дава конкретика по новия проект, Трайков обяви, че миналата седмица се срещнал с компанията, която иска да вложи 120 млн. евро. Именно към Далечния изток и Китай трябвало да насочи усилията си страната ни за привличането на чуждестранни инвестиции.
Според Трайков сме на финала на икономическата криза. Финансовият министър Симеон Дянков пък беше по-конкретен и заяви, че през следващата година криза вече няма да има. Той потвърди прогнозите на колегата си от икономическото ведомство, че за 2011 г. ръст от 3,5% не е невъзможен. За целта е необходимо да се развиват активни политики и затова министерството е поискало повече пари за насърчаване на инвестициите, заяви Трайков.
През следващата година бюджетната политика към общините ще е добра, категоричен беше Дянков. Според него тя и досега е била такава и е нямало задържане на средства, под формата на буфери за държавната хазна.
По думите на министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков икономически растеж от 3,5 процента през 2011 година не е невъзможен. Според него за целта е необходимо да се развиват активни политики и затова министерството е поискало повече пари за насърчаване на инвестициите. Дефицитът според мен не е притеснение, по-важен е растежът, а не да сме отличници по отношение на дефицита, посочи Трайков.
Все още не са излезли официалните статистически данни за летния туристически сезон, но неофициалните показват, че се потвърждава предварителната прогноза за ръст от около 5 процента на нощувките, допълни Трайков. Според него ръстът в приходите ще е по-малък заради ценовата политика на хотелиерите.
Масовият туризъм се представи добре през тази година, но брандингът е това, което ще ни отвори повече врати и ще привлече повече туристи, посочи министърът. Той не конкретизира какъв ще е новият бранд на България, като се аргументира, че това е
дейност, която трябва да се свърши от професионалисти.
Tweet |
|