EUR 1.9558
USD 1.8981
CHF 2.0771
GBP 2.3369
CNY 2.5891
you tube
mobile version

Завод на "Тесла" в Шанхай ?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Завод на "Тесла" в Шанхай ?

mail14:35 | 03.07.2017прегледи 1388 коментарикоментари 0


Американският производител на електромобили „Тесла" води разговори с властите на Шанхай, за да проучи възможностите за изграждане на завод. Новината дойде от централата на компанията на фона на спекулациите от последните месеци, че американците планират да се включат активно на пазара на екологични автомобили в Китай, перспективите пред който са едни от най-обещаващите в световен план.

„Тесла" не уточни график за изграждането на завода си в Китай, но заяви, че очаква да има по-ясно определени производствени планове до края на годината. Повечето производства се очаква да останат в САЩ.

Спекулациите, че „Тесла" скоро ще прави фабрика в зоната за развитие на „Линган" в Шанхай, покачиха акциите на Shanghai Lingang Holdings Co., който оперира зоната. От компанията обаче уточниха, че досега не са имали контакт с представители на „Тесла".

През март „Тесла" съобщи, че през миналата година е продала 1 милиард долара автомобили в Китай, което представлява 15% от общите ѝ продажби. Растежът се е ускорил през първото тримесечие, тъй като „Тесла" внесе 4994 модела S и модела X SUV в Китай, което е с 350% повече от година по-рано, според данни от базираната в Ню Йорк JL Warren Capital.

Китай вече е най-големият пазар за нови енергийни превозни средства, включително с електроенергия, и това се дължи на политиката на стимули за производители и потребители. През 2016 г. Китайците са купили 507 000 автомобила с нови енергийни източници, около половината от които са чисти електромобили, според Китайската асоциация на автомобилостроителите. Планът за развитие на промишлеността предвижда до 2020 г. продажбите на превозни средства с нови енергийни източници да достигнат общо 2 милиона бройки в Китай.

„Тесла" започна да продава автомобили в Китай през 2014 г. и идеята за местно производство редовно присъства в новините, но досега те бяха по-скоро слухове. Основателят на компанията Елън Мъск даде поредната доза храна за спекулациите в края на 2015 г., когато заяви за възможността да започне производство в Китай до 2018 г.

Медийните информации са фокусирани върху различни места за завода на „Тесла", включително Хъфей, Суджоу и Гуанджоу. През април Мъск се срещна в Пекин с вицепремиера на Китай Уан Ян, който ръководи промишленото развитие, засилвайки още повече очакванията конкретните планове за завода да видят бял свят.

Производството на електромобилите на „Тесла" в Китай означава, че местните клиенти ще избегнат митото от 25% върху вносните автомобили. По-ниските такси за транспортиране и производствените разходи вероятно ще помогнат също така цената на автомобилите „Тесла" в Китай да се доближи до тази за американските потребители. В момента китайските цени са с 30-40% по-високи от тези в САЩ.

Според регламентите в Китай чуждестранните инвеститори могат да притежават не повече от 50% от съвместно предприятие за автомобили. Анализатори очакват ограничаването на акционерното участие в бъдеще, след като планът за развитие на автомобилната индустрия, приет от Националната комисия за развитие и реформи (НКРР) през април, обеща да разшири външния достъп до сектора.

Регулаторът обаче постави строги изисквания за капацитета за научноизследователска и развойна дейност на чуждестранните инвеститори в съвместните предприятия за електрически автомобили с надеждата да разширят капацитета си за вътрешни научни изследвания в съответствие с политиката от 2015 г. Източници от автомобилната индустрия заявиха, че НКРР наскоро засили вниманието към технологичния изследователски капацитет на кандидатите за производство на електрически автомобили. Източник, близък до комисията, заяви, че до момента тя не е получавала заявление за съвместно предприятие от „Тесла".

Междувременно „Тесла" си спечели подкрепата на интернет компанията „Тенсент", една от най-добре утвърдените технологични компании в Китай, която притежава 5% от производителя на автомобили в Пало Алто. „Тенсент" също така инвестира в китайска стартъп компания за електрически автомобили Future Mobility, която планира да пусне в експлоатация собствен електромобил до 2020 г.

Подготвяйки се за увеличаване на продажбите в Китай, „Тесла" заяви, че ще разшири мрежата си за зареждане в страната през втората половина на тази година. Досега компанията е изградила 117 станции и 554 зареждащи стълба в Китай, съобщи „Тесла" в социалните медии по-рано този месец.

Новият завод ще бъде ключова стъпка към реализирането на целта на „Тесла" за локализиране и установяване на стабилна база, като се превърне по-скоро в "Китай Тесла", а не просто "Тесла Китай", заяви директорът за Азия Жън Юсян през януари. Той бе поредният високопоставен служител на компанията, който каза, че „Тесла" планира да открие център за изследвания и развитие в Китай./Радио Китай


Тагове: Тесла, Шанхай
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg