EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Заводът за електробуси в Брезник готов

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Заводът за електробуси в Брезник готов

mail07:20 | 03.03.2013прегледи 4251 коментарикоментари 0


Данаил Алеков
Автомобилостроенето в България беше възродено през 2012г. с откриването на завода за автомобили от марката Great Wall край с. Баховица. Интересът на китайските инвеститори към България се потвърди в края на годината, когато автомобилостроителна компания BYD (Build Your Dreams) подписа споразумение с българската компания „Булминерал” ООД за изграждането на завод за електробуси до гр. Брезник. Инвестицията в размер на €135 млн. ще открие до 150 работни места, а до откриването на завода остават броени дни.
Ето какво каза в интервю за EconomyNews.bg Михаил Иванов, ръководител на завода на „Булминерал” ООД в град Брезник.

Г-н Иванов, на какъв етап е строителството на завода и кога се очаква да бъдат приключени всички дейности?
Заводът е напълно готов. В момента текат регистрационни документи и вкарване в експлоатация. Това ще стане може би до месец, но не искам да се ангажирам с конкретна дата или срок. Знаете, че това са документални процедури и понякога отнемат повече време от предвиденото. Когато приключим с тези две неща, ще обявим точната дата за официалното откриване и ще поканим медиите и всеки, който иска да присъства
Колко работни места ще бъдат открити?
С административния персонал вероятно ще достигнем до 150 работни места. Плановете са между 100 и 150 човека да бъдат ангажирани пряко в работния процес, но все още не може да кажем с точност колко. Това е прогнозна цифра и хората ще бъдат наемани постепенно при възникване на нужда.
Ще разчитате ли на персонал от град Брезник, тъй като производството на автобуси от такъв тип изисква необходимата квалификация? Както знаем, градът е с висока безработица (16,9%)...
Вече сме заявили, че постоянното местожителство в Брезник е единственият приоритет, по който ще бъдат назначавани работници в завода. При двама кандидати с равни възможности, това ще е предимството от решаващо значение. От опита си през последните 2 години в Брезник, когато започна самото изграждане на завода, се убедих, че тук има подходяща работна ръка. Персоналът може да не е квалифициран за точно определената работа, но има технически грамотни хора с възможности да започнат работа в завода, които са работили в бившия завод за алуминиева дограма ("Андрей Михайлов" - бел. а.) и в бившето ДЗРЧ (Балканкар ЗП "Тодор Петров" – бел. а.). Започнахме подбор на административен персонал и мога да кажа, че във фирмата вече има назначени хора от града. Единствено за тясно специализирани кадри и хора на ръководни длъжности ще привлечем персонал от други градове като София и Перник. В началото най-вероятно ще пристигнат и обучени специалисти от Китай, които да се ангажират с подбора и обучението на персонала.
Какъв е прогнозния капацитет на производство?
Оптималният капацитет е между 40 и 60 автобуса на месец, но в първоначалния момент това няма да е реалистично. Както всяко производство, добре знаете, че този капацитет се постига при оптимални условия с персонал от квалифицирани и обучени кадри, които работят на 100%.
Какъв пазар ще търсите за автобусите?
В началото надеждите ни ще бъдат насочени към българския пазар, така че очакваме първо да стъпим на местния пазар. Все пак това ще бъдат чисто електрически автобуси, затова очакваме да се разгърнем и на европейския пазар. След подписването на договора с китайските ни партньори, имаше сериозен интерес от страна на немските медии към нас. Така че имаме потенциал и възможности да се развиваме в Европа, но плановете ще дойдат с производството. /обновена/
 

Досие
Eлектрическият автобус BYD eBus12 е с дължина 12 метра. Използва собствено производство литий-желязо-фосфатната батерия, с която може да измине до 250 км с едно зареждане в градски условия. Технологията вече се е доказала в 10-милионния град Шенжен – към декември 2012 електрическите автобуси на BYD са изминали общо близо 12 милиона километра. BYD eBus12 са част от градския транспорт на холандската провинция Friesland (Фризленд), а в момента същият модел е подложен на тестови изпитания в Брюксел. BYD се котира на Хонконгската фондова борса и акционер в нея с 10% дял е американският милиардер Уорън Бъфет.
Пазарната цена на един автобус BYD eBUS12 e 2,1 млн. юана или 501 хил. лв.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1779