АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Задължения на румънските работодатели в пандемията
Екипът на адвокатска кантора „Греку и партньори“ направи обобщение на основните задължения на румънските работодателите в контекста на пандемията от Covid-19. Целта на всички мерки е ограничаване на заразата. Прави впечатление, че повечето ангажименти са идентични с тези, препоръчвани и в България. Сред задълженията на румънските работодатели са:
Извършване на наблюдателен триаж на служителите и ограничаване на достъпа до работното място на хора, които проявяват симптоми на респираторна инфекция;
Ежедневно измерване на температурата на служителите и тези, които имат повишена (над 37,3 C) не биват допускани на работа. На тях се препоръчва да се консултират със семейния си лекар;
Ограничаване (доколкото е възможно) на пътуванията извън работното място;
Насърчаване на използването на документи в електронен формат, доколкото е възможно;
Организиране на дейността на фирмата, така че да се позволи епидемиологичен триаж и задължителна дезинфекция на ръцете още на входа на фирмата. Мерките се отнасят както за персонала, така и за потенциалните посетители; осигуряване на термометри и дезинфектанти);
Организиране на работното пространство така, че да има поне 1,5 м физическа дистанция между служителите. Всеки служител трябва да носи маска, с изключение на тези, които са сами в офиса;
Дезинфекция на общите части, когато е необходимо, поне веднъж седмично;
По време на почивки (за хранене, напр.) също трябва да се поддържа физическо разстояние от поне 2 м; Редуване на почивките (за хранене, напр.) и поддържане на физическо разстояние от поне 2 м;
Периодично проветряване на помещенията;
Ако човек прояви симптоми на инфекция, трябва да се прекъсне контактът между него и останалата част от персонала;
Ако някой от служителите е с положителен тест за Covid-19, работодателят трябва да информира Дирекцията за обществено здраве в района, в който осъществява дейността си, за да започне процедура на епидемиологично проучване
Tweet |
|