АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Залезът на френските митници
Само четирима митничари са останали на летището в курортния град Кан на френската Ривиера, известен като бастион на калабрийската мафия, а някога те бяха 20, отбелязва Ройтерс. Единственият монтиран скенер за проверка на контейнери на пристанище Хавър, морската врата към района на Париж, спря работа и не се планира да бъде подменен. Митническите патрулни катери са завързани за пристана, а колите не са в движение поради липса на гориво.
От 2011 година броят на изземванията на фалшиви стоки е намалял наполовина във Франция. Митническите служби обаче твърдят, че около една трета от артикулите, които са проверени миналата година, не са отговаряли на правилата в ЕС, което е с 22 процента повече спрямо 2011 година. Европа, според някои синдикалисти и евродепутати, става "пробито сито" за подправени, фалшиви и опасни стоки заради бюджетните съкращения, конкуренцията между пристанищата и летищата и защото правилата в ЕС не се прилагат строго в подкрепа на бизнеса.
Сирпа Питикайнен, член на комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите в Европарламента, посочва, че 99,7 процента от стоките, влизащи в момента в Европа, "не се проверяват от никакви власти". Компютрите са програмирани да засичат подозрителни нередности в документите без усета на един детектив, отбелязва Гийом Курсен.
За 20 години персоналът на френските митници е намалял с една четвърт от 22 500 души през 1993 година до 16 662 души днес. Само половината от тях участват активно в надзора, въпреки че обемът на търговията е нараснал осезаемо през последните две десетилетия. Още 300 работни места се предвижда да бъдат закрити догодина.
Tweet |
|