АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Западната дъга от дрон + видео
Изграждането на Западната дъга на Софийския околовръстен път е разделено на два участъка. Вторият участък е пуснат за движение преди 5 години, през м. септември 2016 г. и по него минава транзитният трафик от сръбска граница към Югоизточна и Централна България. Трасето също е и своеобразно продължение на АМ „Люлин”, и част от коридор „Ориент/ Източно Средиземноморие“, който на територията на България свързва Видин с Кулата.
С изграждането на този участък от Софийския околовръстен път значително се облекчи трафика, поради разделянето му на потоци на транзитно и на локално минаващи моторни превозни средства (МПС) чрез изграждането на довеждащи пътища и възли: - Пътен възел на Софийски околовръстен път с бул. „Царица Йоана”.
Възелът е изграден с естакада за транзитно преминаващия поток МПС и локални платна, включващи се в бул. „Царица Йоана” с кръгово движение. Транзитното движение се осъществява по естакадата над нивото на бул. „Царица Йоана”, а местното движение от и към бул. „Сливница” по кръговото движение и довеждащите пътища на ниво терен;
- Пътен възел на Софийския околовръстен път с бул. „Сливница” - изграден на три нива: Първото ниво (под нивото на съществуващото кръстовище) осъществява транзитното движение по Софийския околовръстен път посока север – юг.
Второто ниво (ниво терен) е кръгово кръстовище, по което потоците от МПС безконфликтно и за максимално кратко време ще пътуват във всички посоки.
Третото ниво е естакада над нивото на сегашното кръстовище и ще осъществява преминаването на транзитния поток по направление бул. „Сливница” – ГКПП Калотина”.
Целият проект по изграждане на Западната дъга на Софийския околовръстен път се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. и ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Tweet |
|