АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Започва авиосалонът в Бурже
Днес врати отваря 53-ото авиоизложение в Бурже, край Париж, в обстановка на силен растеж на въздушния транспорт и въпросителни пред сектора, свързани с повелите на борбата срещу климатичните промени, както и на фона на голяма криза в американския самолетостроител Боинг (Boeing), информира АФП.
Вероятно 2019-а няма да бъде продължение на предходните години и на добрата 2018-а, резюмира експертът от сектора Ален Гюйо от компанията за пазарни проучвания Аликс партнърс (Alix Partners).
Според Гюйо кризата със самолета на Боинг - 737 МАКС, наред с технологичната революция, която връхлита самолетостроенето, с новите компании, навлизащи в този бизнес, и с вероятността от ново забавяне на темпа на световната икономика, са предпоставки, че новата година ще бъде трудна за всички.
Миналата година бе белязана от рекорден растеж на приходите и на по-високата рентабилност на компаниите от сектора. Еърбъс (Airbus) и Боинг доставиха над 1600 самолета, което е безпрецедентна цифра. Тяхната хегемония бе утвърдена от поглъщането на преките им конкуренти - Бомбардие (Bombaedier) и Ембраер (Embraer).
Секторът се носи на крилете на увеличения въздушен трафик най-вече в Азия, а това се очаква да доведе до удвояване на флотилиите в света през следващите 20 години с близо 40 000 машини в действие в перспективата на 2038 година.
Вторият съществен проблем пред сектора е повелята за борба срещу климатичните промени. Аеронавтиката това са 2 процента от глобалните емисии на въглероден диоксид и 14 на сто от емисиите на транспортния сектор и цифрата не е пренебрежима, коментира анализаторът Филип Плувие от компанията за проучване на пазараBCG.
Tweet |
|