АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Започва реконструкция на пл. „Руски паметник”
На 10 юни започва реконструкцията на кръговото кръстовище на площад «Руски паметник».
Реконструкцията има за цел да подобри геометрията и техническите параметри на кръстовището, което в сегашното си състояние не може нормално да поеме автомобилното движение и маршрутите на градския транспорт (през кръстовището преминават трамваи, тролейбуси и автобуси). След реконструкцията и изместването на трамвая в локално платно от страната на Петте кьошета, кръстовището ще заработи като истинско кръгово, като ще осигурява движение без предимство на направлението бул. Македония – бул. Генерал Тотлебен.
Направена е симулация на трафика, която показа значително облекчаване на движението на транспортните потоци и намаляване на времето за преминаване.
Вредните емисии се намаляват до 20 %.
По време на строителните работи ще се запази централния кръг с радиус 24 м, където се намира градинката с паметника, като около него ще бъдат изградени три пътни ленти. Централните пътни платна на кръговото движение ще се изпълнят с два вида настилка – асфалтобетонова за активното движение и паважна до вътрешната и външна линия на ринга. Съществуващата паважна настилка за локалите на бул.“Ген.Е.И.Тотлебен“ и бул. „Ген. М. Скобелев” в обхвата на обекта се пренарежда.
Връзката към пл. „Македония” ще се осъществява по съществуващите локални платна по бул. „Македония” .В северната част на пл. „Руски паметник” се предвижда направата на локални платна за обслужване на околните сгради, с което няма да се натоварва допълнително движението в централното кръгово платно.
За отводняване на пътните платна и тротоарите са предвидени необходимия брой улични оттоци.
Изгражда се и велотрасе, което да направи връзка между съществуващото по бул. „Цар Борис ІІІ” и тези по бул. „Ген. М. Скобелев”.
Конструкцията на трамвайния релсов път за участъците, където върху коловозите няма автомобилно движение е проектирана с тревно покритие – тип „Зелен трамвай” и с всички съвременни елементи, включително такива за намаляване на шума и вибрациите и за увеличаване на електроизолацията на релсите. Това е експериментален проект – прави се за първи път в София.
Изгражда се и нова контактно-кабелната мрежа.
Подменя се водопровода , който е много стар и се намира близо до основите на паметника, като при авария може да нанесе щети. Измества се извън кръговото. Подменят се водопроводни сградни отклонения.
Реконструира се и съществуващата канализация, която в зоната е от 1911 г.
Ще бъде положена нова тръбна мрежа от гофрирани тръби и ще се поставят нови стълбове да улично осветление и LED осветителни тела.
Съществуващата растителност ще бъде изцяло съхранена. В обхвата на проекта е включено обособяването на кътове с пейки , цветни площи и велопаркинг. Около всяко дърво се предвижда изграждане на настилкопредпазител. Предвижда се цялостно затревяване.
Изпълнител на строителните работи е Дружество по ЗЗД „Руски паметник 2014”, а проектант ОП „София – проект”.
Tweet |
|