EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Започна работа по кр. „ Акад. Гешов & бул. България"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Започна работа по кр. „ Акад. Гешов & бул. България"

mail10:33 | 02.03.2016прегледи 2212 коментарикоментари 0


Преди дни започнаха подготвителните работи за модернизацията на кръстовището на две нива между булевардите "Акад. Иван Гешов" и "България". При реализацията на този проект се съвместяват три - самото кръстовище, реконструкцията на релсите по бул. "България" в този участък и бъдещата станция на метрото, която трябва да е готова след две години.  В проекта е предложено да бъде направено безконфликтно кръгово кръстовище на второ ниво и светофар за преминаването на трамвая на първо ниво. Това е т.нар. вантова конструкция, тоест кръговото движение ще бъде окачено. Тя е напрегната стоманобетонова конструкция, която се държи на 12 въжета във вътрешния кръг, закачени на голяма колона в центъра на кръстовището и поддържана чрез други четири въжета, захванати за 4 колони на всеки от лъчите на кръстовището.
Колоната ще бъде с диаметър между 2.70 и 2.90 и висока около 20 метра. Пилотното фундиране ще бъде на дълбочина 8 метра.
Подходите са от четирите лъча на кръстовището, като по-особено е решението в посока от бул. "Цар Борис Трети" по бул. "Иван Гешов" към "България". На мястото на сегашния светофар и пешеходно преминаване при ул. "Урвич" се предвижда изграждане на пасарелка.
Под нея ще се намират т. нар. фиби, които позволяват на правото движение от "Цар Борис Трети" да влиза в локалите, а на идващите по ул. "Урвич" и "Георги Софийски" да се качат на рампите.
Рампите започват веднага след пасарелката и "изяждат" 2 метра от зелените площи, къдто ще бъдат основите им. Наклонът, с който се приближават към кръговото, е 5%.
На същото отстояние от центъра на кръговото се намират и подходите в останалите посоки.
Тролеите продължават да се движат на ниво терен, трамваят по "България" – също, като двете линии ще се раздалечат, за да може контакнтната мрежа да мине под кръга на кръстовището.
Кръгът е с вътрешен диаметър 45 метра и външен 56 метра. Горната му височина е 7 метра, а долната – 6 метра.
Подлезът ще се запази, търговските обекти в него няма да бъдат засегнати, но някои от другите помещения със сигурност ще бъдат премахнати, заради голямата колона, която трябва да мине през него.
Запазването на подлеза е свързано с третия метромиадемър, където той ще има функцията на вестибюл на бъдещата метростанция.
Светофарите ще имат дясно и право движение в четирите посоки, като преминаването през кръстовището ще отнема най-много 2 минути.
Срокът за изпълнение на обекта е 11 месеца, неговата стойност е 22.4 млн. лева без ДДС.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg