EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Зарядни станции по АМ "Тракия" и "Хемус"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Зарядни станции по АМ "Тракия" и "Хемус"

mail06:55 | 16.08.2017прегледи 10521 коментарикоментари 0


До няколко месеца по магистралите "Тракия" и "Хемус" ще има зарядни станции за електромобили, съобщи за БНР Мартин Хаджистойков от една от компаниите за подобни станции. "При по-старите модели презареждане може да се налага повече от веднъж, защото батериите вече са амортизирани", каза Хаджистойков. "Вече има второ поколение електромобили - от 2017-та, които осигуряват пробег около 350 километра. Дори с магистрално шофиране и с по-висока скорост, когато капацитетът се изчерпва по-бързо, едно презареждане е напълно достатъчно", допълни той.

EN.bg припомня, че 318 са новите електромобили у нас към края на миналата година, но се очаква броят им през 2017 г. чувствително да се повиши до 468 бройки. За сравнение електромобилите през 2013 г. са били едва 123. Паралелно с нарастващия им брой, три пъти се е увеличил пробегът, два и половина пъти размера на багажника и четири пъти е намаляла цената на електромобилите. Забелязва се раздвижване и на пазара втора ръка, като съотношението нови/стари електромобили е 1:12.

Броят на електромобилите глобално расте с 50% годишно и това ще продължи до 2020 г., обясни Ангел Николов, председател на БАЕПС. До края на 2017 г. електромобилите по света ще надминат 3 млн. броя. Основната причина за положителните тенденции са технологичното развитие на батериите, където за последните 6 години цената е спаднала 4 пъти, а ефективността се е повишила 3 пъти. Политиките за насърчаване на електромобилността, развитието на зарядната инфраструктура и новите предлагани модели също допринасят за глобалния ръст. Ръстът на електромобилите в България през последните години също е около 50%, като към края на 2016 г. има регистрирани над 800 електрически превозни средства. Очаква се ръст и в пазара втора ръка на електромобили, произведени след 2014 г.

Очакването през тази година да има повече електромобили по улиците се дължи отчасти на програма на Национален Доверителен Екофонд, насочена основно към общините и държавната администрация. По този начин вече са закупени 14 електромобила и 4 хибридни коли за 8 общини и 3 държавни администрации. За тази година бюджетът по програмата е в размер на 1 680 000 лв. На 20 февруари стартира схемата за насърчаване използването на електрически превозни средства, а крайният срок за кандидатстване е 20 април. Размерът на финансирането варира от 10 хил. до 40 хил. лв. в зависимост от вида и категорията на електрическите превозни средства. Обхватът на допустимите превозни средства е разширен и вече дава възможност за закупуване и на електрически четириколесни превозни средства (клас L7e), пътнически микробуси над 8+1 места, с максимално тегло до 5 тона (клас М2) и товарни автомобили с максимално тегло над 3,5 до 12 тона (клас N2). Отправени са препоръки и предложения на следващ етап да се предвиди частичното субсидиране и на закупуването на електробуси за градския транспорт.

Инфраструктурата остава слабо звено в развитието на електромобилността в България. Все пак онлайн може да бъде направена справка за местата, където има зарядни станции. На сайта bulcharge.com, разработен от ИКЕМ (Индустриален клъстер електомобили), се виждат зарядните станции в София и страната.

В столицата ще бъдат изградени 80 зарядни станции до две години, съобщи Румяна Милова, член на съвета на директорите на Центъра за градска мобилност, който също разполага с три електромобила. 130 са регистрираните ползватели на електромобили в София и всеки от тях има безплатен стикер, който дава право на безплатно паркиране.

Тези данни бяха оповестени на Кръгла маса “Добри новини за електромобилите”.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg