EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Затлъстяването - инвестиция с бъдеще

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Затлъстяването - инвестиция с бъдеще

mail09:00 | 18.07.2012прегледи 530 коментарикоментари 0


Борбата със затлъстяването ще бъде основна инвестиционна тенденция през идните 25-50 години, прогнозира Bank of America/Merrill Lynch в доклад, цитиран от Reuters.
В доклада си финансовата институция прави класация на 50 компании от различни сфери - от здравеопазване и фармацевтика до хранителна промишленост и спорт, които биха могли да спечелят от тази тенденция.
От 1980 година броят на хората в света, които страдат от затлъстяване, е скочил над два пъти до над 500 милиона души и продължава да се увеличава, сочат данни на Световната здравна организация (СЗО). Разходите, свързани с този проблем, за общественото здравеопазване и икономиката също рязко се увеличават.
Американският Център за контрол и превенция на болестите (CDC) посочва, че близо една трета от възрастните американци страдат от затлъстяване, а още една трета са с наднормено тегло.

"В момента затлъстяването може би е най-неотложният здравословен проблем в света и усилията за борба с него ще оформят посоката на разсъждения на бизнес лидерите и в заседателните зали в целия свят", посочва Сарбджит Нахал, стратег от банката. "Глобалното затлъстяване е мега инвестиционна тема за идните 25 години и за времето след този период", допълва той. Сред фармацевтичните и здравни компании, които имат най-големи възможности да извлекат ползи от тенденцията, са водещият световен производител на инсулин Novo Nordisk и американски компании, включително производители на ортопедични приспособления.
В хранителната промишленост докладът класира 20 компании според достъпа им до пазара на "здравеопазването и здравословния начин на живот", оценяван на 663 млрд. долара, и степента на готовността им да отговорят на засилващия се натиск да намалят  захарта и мазнините в хранителните продукти. В този сектор най-високи позиции заемат френската Danone и американските Dole и Seneca Foods Corp.
Пазарът на диетични и свързани с тях продукти в САЩ се оценява на 4 млрд. долара, отбелязват експертите на банката и включват в списъка си и компании от този бранш, както и близо 20 производители на спортни стоки като Nike Inc. и Adidas AG.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg