АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Затлъстяването - инвестиция с бъдеще
Борбата със затлъстяването ще бъде основна инвестиционна тенденция през идните 25-50 години, прогнозира Bank of America/Merrill Lynch в доклад, цитиран от Reuters.
В доклада си финансовата институция прави класация на 50 компании от различни сфери - от здравеопазване и фармацевтика до хранителна промишленост и спорт, които биха могли да спечелят от тази тенденция.
От 1980 година броят на хората в света, които страдат от затлъстяване, е скочил над два пъти до над 500 милиона души и продължава да се увеличава, сочат данни на Световната здравна организация (СЗО). Разходите, свързани с този проблем, за общественото здравеопазване и икономиката също рязко се увеличават.
Американският Център за контрол и превенция на болестите (CDC) посочва, че близо една трета от възрастните американци страдат от затлъстяване, а още една трета са с наднормено тегло.
"В момента затлъстяването може би е най-неотложният здравословен проблем в света и усилията за борба с него ще оформят посоката на разсъждения на бизнес лидерите и в заседателните зали в целия свят", посочва Сарбджит Нахал, стратег от банката. "Глобалното затлъстяване е мега инвестиционна тема за идните 25 години и за времето след този период", допълва той. Сред фармацевтичните и здравни компании, които имат най-големи възможности да извлекат ползи от тенденцията, са водещият световен производител на инсулин Novo Nordisk и американски компании, включително производители на ортопедични приспособления.
В хранителната промишленост докладът класира 20 компании според достъпа им до пазара на "здравеопазването и здравословния начин на живот", оценяван на 663 млрд. долара, и степента на готовността им да отговорят на засилващия се натиск да намалят захарта и мазнините в хранителните продукти. В този сектор най-високи позиции заемат френската Danone и американските Dole и Seneca Foods Corp.
Пазарът на диетични и свързани с тях продукти в САЩ се оценява на 4 млрд. долара, отбелязват експертите на банката и включват в списъка си и компании от този бранш, както и близо 20 производители на спортни стоки като Nike Inc. и Adidas AG.
Tweet |
|