АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Защита за играещите на онлайн игри
14:09 | 20.01.2023 735 коментари 0
Секторът на видео игрите в Европа расте бързо – по данни на индустрията пазарът през 2021 г. е бил на стойност 23,3 млрд. евро.
На 18 януари Европейският парламент прие доклад, който призовава за хармонизирани правила на ЕС за защита на правата на потребителите на онлайн видео игри. Текстът отбелязва и потенциала на сектора за растеж и създаване на работни места и призовава за подкрепа.
Прочетете повече за значението и ползите от процеса на цифрова трансформация.
На 18 януари Европейският парламент прие доклад, който призовава за хармонизирани правила на ЕС за защита на правата на потребителите на онлайн видео игри. Текстът отбелязва и потенциала на сектора за растеж и създаване на работни места и призовава за подкрепа.
Прочетете повече за значението и ползите от процеса на цифрова трансформация.
По-безопасна среда за играещите на онлайн игри
Мерки срещу проблемни практики
Компютърните игри могат да насърчават играчите да купуват „кутии с плячка“ (loot boxes): пакети от виртуални предмети, които могат да помогнат на играчите да напреднат в играта. Хората харчат истински пари, за да се снабдят с тези виртуални предмети, и това може да има финансови и психологически ефекти за тях.
Затова Парламентът призовава Комисията да анализира начина, по който се продават „кутиите с плячка“, и да предложи единен европейски подход за защита на потребителите.
Депутатите също така предупреждават срещу замяната на валути, използвани в компютърните игри, за реални пари, както и за използването на виртуални предмети, добити в игрите, за замяна, продажба или правене на залози.
Тези практики обикновено противоречат на условията за използване на игрите и могат да бъдат свързани с изпиране на пари, принудителен труд или експлоатация на деца. Парламентът призовава националните власти да сложат край на такива схеми.
По-лесно анулиране на абонамента
Депутатите подчертават, че анулирането на абонамента за онлайн видео игри трябва да бъде толкова лесно, колкото и включването в тях. Автоматичното подновяване на абонамента може да създаде проблеми на потребителите, ако продължава безкрайно против техните намерения.
Потребителите също така трябва да имат правото да се откажат от продукта, да го върнат и да поискат възстановяване на средства по същия начин, както когато правят физически покупки.
По-добра защита на децата
Европейският парламент иска децата да бъдат по-добре защитени от вредите, които могат да нанесат онлайн видео игрите и таргетираните реклами.
Докладът препоръчва въвеждането на по-добри инструменти за родителски контрол, които ще позволят на родителите да следят по-успешно игралните навици на децата си и времето и парите, които те изразходват.
Предвид възможните отрицателни последствия от видео игрите върху психическото здраве, депутатите искат производителите на игри да избягват манипулативен дизайн, който може да доведе до пристрастяване, изолиране или кибертормоз.
Защита на уязвими групи
Потребителите следва да разполагат с цялата необходима информация за всяка игра, за да могат да направят информиран избор относно покупка или абониране.
Парламентът иска също така онлайн видео игрите да приобщават различни групи и да бъдат достъпни за хора с увреждания.
Защита на данните
Онлайн видео игрите трябва да защитават още по-добре данните на потребителите в съгласие с изискванията на Общия регламент на ЕС за защита на данните, настояват депутатите в доклада си.
Подкрепа за сектора на онлайн видео игрите
Секторът на онлайн видео игрите процъфтява и допринася за цифровата трансформация на ЕС. Много хора се включват в онлайн видео игри за забавление или като форма на умствено упражнение. Игрите също така са полезни и в обучението.
Европейският парламент приканва Комисията да предложи стратегия за видео игрите, за да бъде подкрепен секторът, който в момента отговаря за повече от 90 000 преки работни места. Стратегията трябва да взема предвид икономическите, социалните, образователните, културните и иновативните аспекти на онлайн видео игрите.
За да отбележи постиженията на сектора, Парламентът обмисля учредяването на годишна награда за онлайн видео игри.
Депутатите приветстват изследователския проект EU Kids Online („Децата в ЕС онлайн“), който цели да събере данни за използването на онлайн видео игри от деца. Депутатите призовава за европейско финансиране за този и други подобни проекти.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg