АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Защита на хората, участващи в онлайн хазарт
Европейската комисия прие препоръка за услугите за хазарт по интернет, в която насърчава държавите от ЕС да положат усилия, за да осигурят висока степен на защита на потребителите, играчите и непълнолетните, като възприемат принципи, както за самите услуги, така и за отговорен подход за тяхната реклама и спонсориране. Целта е да бъде опазено здравето и да бъдат сведени до минимум възможните икономически вреди от прекалено пристрастяване към хазарта, отбелязва ЕК в съобщение до медиите. С днешната препоръка въвеждаме един от основните елементи в плана за действие на ЕК от 2012 г. за хазартните услуги, заяви заместник-председателят на комисията Мишел Барние, отговарящ за вътрешния пазар и услугите. Трябва да защитим по-ефективно гражданите - и по-специално нашите деца - от опасностите, които крие хазартът. Целта ни за сериозна защита на потребителите от ЕС в този бързо развиващ се сектор на цифровите технологии е амбициозна, заради което се обръщаме не само към държавите от ЕС, а и към доставчиците на хазартни услуги по интернет.
Основни елементиВ препоръката на ЕК се посочват принципи, които държавите от ЕС са приканени да въведат в нормативната си уредба в областта на хазарта:
- изисквания сайтовете за хазарт да предоставят на потребителите основна информация, за да бъдат те наясно с опасностите, които крие хазартът. Следва да се подхожда отговорно към комуникацията от търговско естество (реклама и спонсорство);
- държавите следва да вземат необходимите мерки, за да не могат деца да играят хазарт в интернет, както и да въведат правила, за да се ограничи до минимум контактът им с хазартните игри, например при рекламирането или популяризирането на хазартните услуги в различни медии;
- следва да се предвиди процедура за регистрация на играчите, които да посочват възрастта и самоличността си.
Доставчиците на хазартни услуги по интернет трябва да проверяват тези данни, за да могат да следят поведението на играча и, ако е необходимо, да отправят предупреждение;
- за да се предотвратят свързаните с хазарта проблеми, на играчите следва да се осигури съдействие чрез средства за постоянното му контролиране: въвеждане на граница за изразходваните суми, съобщения по време на игра за загубите и печалбите, както и ограничение във времето като възможност да се прекъсне играта;
- на играчите следва да бъде осигурен достъп до горещи телефонни линии, на които да потърсят помощ във връзка с хазартните си навици; те трябва да могат лесно да се изключат от сайтовете с хазартни игри;
- рекламирането и спонсорирането на услуги за хазарт по интернет следва да бъде социално по-отговорно и прозрачно. Не бива да се правят например неоснователни твърдения за възможностите за печалба, да се упражнява натиск за използване на хазартни услуги или да се намеква, че хазартът решава социални, професионални, лични или финансови проблеми;
- държавите следва да вземат мерки доставчиците на хазартни услуги по интернет да осигурят обучение за своите служители, които са в контакт с играчите, за да разбират свързаните с хазарта проблеми и да могат да общуват с играчите по необходимия начин.
Държавите са приканени да организират информационни кампании за хазарта и свързаните с него опасности, както и да събират данни за откритите и закритите регистрации на играчи и за нарушенията на правилата за комуникация от търговско естество. Те трябва да определят компетентни регулаторни органи, които независимо и ефективно да следят за изпълнението на препоръката. Държавите от ЕС са приканени 18 месеца след представянето на препоръката в Официалния вестник на Европейския съюз да съобщят на ЕК взетите мерки. Комисията ще подложи мерките на оценка 30 месеца след представянето на препоръката.
Tweet |
|