АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Защо General Motors не продаде Opel?
Подобряването на бизнес климата в Европа и на финансовото състояние на американския автомобилен гигант General Motors са главните причини да се спре продажбата на германския автомобилостроител Opel на канадско-австрийската компания за производство на автомобилни части Magna и руската Sberbank. Това са основните аргументи за вчерашното решение на съвета на директорите на General Motors, посочи главният изпълнителен директор на компанията Фриц Хендерсън, цитиран от ИТАР-ТАСС.
Хендерсън изтъкна, че през последните месеци финансовото здраве и стабилността на General Motors значително са укрепнали, което кара ръководството на компанията да вярва във възможността за успешно преструктуриране на дейността на дъщерните й компании в Европа. Той подчерта, че американският автомобилостроител се надява да развива значителен бизнес в Русия и да възобнови прякото сътрудничество с ГАЗ за модернизиране на неговата дейност.
Германският министър на икономиката и технологиите Райнер Брюдерле заяви днес, че поведението на General Motors е "абсолютно неприемливо", предаде Франс прес.
Преди това правителственият говорител Улрих Вилхелм посочи, че кабинетът в Берлин "съжалява" за решението на General Motors да не продаде Opel на Magna. Според правителството с това решение процесът на инвестиции, воден интензивно от всички страни, включително General Motors, в продължение на шест месеца е прекъснат.
Берлин иска General Motors да върне според условията в споразумението кредита от 1,5 млрд. евро, отпуснати от държавата, за да осигури временните нужди от финансиране на Opel.
Министър-председателят на западната провинция Хесен Роланд Кох се възмути от решението на ръководството на американския автомобилостроител и изрази безпокойство за бъдещето на Opel и работните места в нея.
Германските работници на Opel също са ядосани и обезверени след провала на сделката за продажбата на германиския автомобилостроител, казва Reuters.
Снимка: Reuters
Tweet |
|