EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Защо VW придоби Fiat Chrysler?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Защо VW придоби Fiat Chrysler?

mail14:30 | 22.07.2014прегледи 1463 коментарикоментари 0


Темата за предполагаемия интерес на Volkswagen да изкупи FCA (Fiat Chrysler Automobiles) ангажира в края на седмицата внимаието на италиански специализирани издания. Разкритието, което освен в Италия има отзвук в Америка и Азия, бе направено от германското списание Manager Magazin с позоваване на анонимни източници. Твърдението, което засега остава непотвърдено, но и неопровергано, вероятно съдържа елементи на истински намерения. В края на януари бе официално обявено сливането на италианския гигант FIAT- Fabbrica Italiana Automobili Torino, основан през 1899 година, с американската корпорация Chrysler Corporation, учредена през 1925 година. През 2011 година Fiat изкупи акциите на Chrysler притежание на Министерството на финансите на САЩ, което от името на правителството се бе ангажирало с $1,3 млрд. в ликвидацията на фалиралата автомобилна компания. Така Fiat се превърна в мажоритарен акционер. На 1 януари тази година Fiat обяви, че изкупува и останалите акции на Крайслер на стойност $3,65 млрд., като операцията приключи три седмици по-късно. Новият холдинг се нарича Fiat Chrysler Automobiles (FCA) N.V. с централа в Холандия, а фискалната му регистрация е във Великобритания. Акционерите получиха нова емисия акции, които основно се котират на борсата в Ню Йорк и спомагателно – на борсата в Милано. Сродените чрез бракове фамилии Agnelli и Elkann контролират 30% от FCA. Холдингът разполага със 158 производствени комплекса, 77 центъра за научно-технически изследвания и 215 хиляди души персонал, които са съсредоточени в САЩ, Бразилия, Италия и Китай. Напоследък се появиха съобщения, че Fiat Chrysler възнамерявала да се концентрира върху луксозните си марки като Ferrari, оттегляйки се от масовите пазари. Именно тук специалистите съзират мотив за евентуалната намеса на VW. Германският гигант, който е на второ място в света по производство на автомобили след японския колос Toyota, не се
представя успешно на пазара в САЩ, където през тази година е успял да пласира една 180 хиляди автомобила от общо три милиона продажби. Само през юни спадът на американските продажби е 22 процента. Поне две са основните причини за този неуспех, сочат анализите. В американските представи VW е символ на луксозна кола, защото е европейска марка. За масовия потребител няма значение, че луксозните автомобили на германския гигант се казват Audi и Bentley. Дори икономичните модели VW не се възприемат в САЩ като "народни". Това се дължи и на факта, че те все пак са по-скъпи, защото съдържат високи технологии и в най-ниските си категории. Налице са и проблеми с двигателите, които допълнително подкопават доверието на купувача. Втората причина е, че VW няма добра ориентация на американския пазар. Вярно е, че президентът Обама публично се застъпва за "зелени" автомобили - малки, икономични и природозащитни. На американския пазар обаче продължават да доминират автомобилите от клас SUV (на английски Sport Utility Vehicle), което в буквален превод означава "спортно практично превозно средство", но вложеният смисъл е на возило, пригодено за пренасяне на уреди и принадлежности за спортуване в извънградски условия. Колите от този клас наподобяват "комби" и са окачени на лекотоварно шаси. Подобно на джиповете те са оборудвани с четири задвижващи колела (двойно предаване) за движение по път с трайна настилка или извън него. В българския, както и в други славянски езици, популярно се наричат "джип", макар че не отговарят на изискванията за висока проходимост по силно пресечен терен, които в значителна степен са характерни и за гражданските варианти на разработваните с военно предназначение джипове. Някои експерти съветват германците да реагира от гледна точка на американския манталитет - щом смятате, че VW е луксозна марка, ние ще ви направим "луксваген". Проблемът е, че американците са вече свикнали на луксозната Audi и предлагането на нов автомобил от същия клас неминуемо ще удари по продажбите на утвърдената вече марка. Логично се появява ново решение - VW на закупи американска марка с добри пазарни позиции и използва нейната дистрибуторска мрежа за разширяване на пазара в САЩ. Такава марка несъмнено е Chrysler. Тогава ще се окаже, че всъщност VW се интересува не от целия холдинг Fiat Chrysler, а само от неговия американски дял. В сложната комбинация остават неизвестни намеренията на мажоритарните собственици от двете италиански фамилии.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg