АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Защо австрийците да се ваксинират?



Актуално международно проучване, ръководено от епидемиолога Ева Шернхамер от Центъра за обществено здраве към Медицинския университет във Виена, изследва кои стимули за ваксинация биха имали най-голям ефект върху гражданите. Резултатите показват, че свободният избор на ваксина, ваучери или дори лотария могат да имат мотивиращ ефект.
63 % от населението в Австрия е с поставена поне първа доза срещу коронавирус. През последните месеци намалява броят на гражданите, които си поставят ваксина. В същото време броят на заетите леглата в болниците и отделенията за интензивно лечение се увеличава. За да се смекчи или дори предотврати нова вълна от коронавирус в Австрия, правителството иска да мотивира гражданите да се ваксинират.
През август 2021 г. в Австрия, Германия и Швейцария е проведено онлайн проучване, в което участват 3067 души. Проучването в Австрия показва, че 18 % от анкетираните не са ваксинирани и не са си записали час за ваксинация. 23,5 % от участниците биха се ваксинирали, ако могат да изберат ваксина, 8,7 %, ако получат ваучер, и 6,6 %, ако ваксинацията гарантира тяхното участие в лотарията. Мотивиращи биха били и следните обстоятелства: ваксинация на работното място (3,8 %), безплатно хранене след ваксинация (3,3 %) и получаване на стикер, от който се вижда, че лицето е ваксинирано (1,6 %). Други стимули, които се посочват, са провеждането на дългосрочни научни проучвания и възможността за орална ваксинация.
Интересен е фактът, че 15,8 % от анкетираните са заявили, че биха се ваксинирали, ако ваксинацията е безплатна, което всъщност е така във всички страни, където е проведено проучването. Възможността за избор на ваксина е привлекателна за хората с по-високо образование, докато ваучерите и участието в лотарията представляват интерес за по-малко образованите хора и по-младото население.
Резултатите на анкетираните в Германия и Швейцария са сходни с тези в Австрия.
Снимка: © PID / Bohmann
Tweet |
|