EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Защо купих първото електрическо Пежо?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Защо купих първото електрическо Пежо?

mail18:00 | 31.03.2011прегледи 4235 коментарикоментари 3


Владина Владимирова

Вчера в КАТ бе регистриран първият 100% електрически автомобил в България, който е собственост на медийна агенция "Аргент". Ето и интервюто на Владимир Денев, управител на агенцията, за решението на компанията да направи такава инвестиция.

-Г-н Денев, какво ви накара да купите 100% електрически автомобил „Пежо” ?
- Много хора, институции и дори държави говорят постоянно за екология, провеждат форуми за опазване на природата, но твърде малко са реалните действия в тази посока. За това аз реших да предприема една малка, но конкретна стъпка. Компанията, която представлявам, Медия Агенция Аргент е една от най-големите на българския рекламен пазар, която повече от 15 години се бори да наложи ясни и чисти отношения с клиентите, със своите партньори и медиите, с които работи. Решихме, че е настъпил моментът да направим нещо за ясно небе и чиста природа. Ето защо подкрепихме екологичните усилия на нашия дългогодишен клиент „София Франс Ауто” - вносител на автомобилите „Пежо” и закупихме от него първия 100% електрически продукт, наречен ION.
-За какво ще използвате този автомобил?
- Първоначално ще го използваме за чисто оперативна дейност в рамките на София, защото с едно пълно зареждане, автомобилът може да измине до 160 км в градски условия. Не на шега, след работно време, с него ще прибирам от училище моята 13 годишна дъщеря, която е най-големият борец за опазване на околната среда.
-Какви икономии ще реализирате на фона на вдигащите се цени на горивата?
-Добър въпрос. По действащите сега цени на тока, изминаването на 100 км с ION ще струва около 2,50 лв., което, знаете, че е равно на 1 литър гориво. Оперативната икономия е ясна, като се има предвид, че няма нормален автомобил, който да се похвали с разход 1 литър на 100 км . Финансово погледнато, трудно може да се говори за икономия, предвид че цената на този автомобил е 35 000 евро и всеки друг нормално разсъждаващ бизнесмен би си купил много луксозна лимузина от висок клас за тези пари.
-Мислите ли, при това положение, купуването на електромобили в България ще се засили?
-Трудно мога да ви отговоря, защото не знам колко души в България, с добри финансови възможности, имат подобна на моята екологична нагласа. За да се увеличат продажбите на такива екологични автомобили е редно, бъдещите собственици да получат доста преференции от държавата, от съответните институции и от общината, в която живеят.
-Чела съм, че във Франция, при покупка на електромобил, правителството прави отстъпка. Знаете ли за това?
-Да, за съжаление, знам. Ако живеех във Франция, развивах моя бизнес там и бях си купил автомобил „Пежо” ION, на същата цена като в България, държавата щеше да ми възстанови 5 000 евро. Започнах отговора със съжаление, защото у нас, в момента никой няма да ми възстанови дори и 5 лв. Това, разбира се, не е плод на лично отношение към мен или моята фирма, а е въпрос на нормативна база и на законодателство. Иначе казано, не сме дораснали за тези автомобили.
-Според Вас какво трябва да се промени, за да „дораснем” за тези автомобили?
-Много може да се желае в тази посока. Първото и най-важното е да се признае данъчният кредит при покупка на този автомобил, а за ваше сведение, той е около 11 500 лв., което прави около 6 000 евро. Изводът остава за вас. Според мен тези автомобили трябва да бъдат освободени от пътен данък, от такса за паркиране в синя зона и да им бъдат предоставени безплатни годишни винетки за ползване на републиканската пътна мрежа. Но всичко това, на този етап е в сферата на мечтите.
-Не се отчайвате, понякога мечтите се сбъдват.


 


 
Коментари
 
Ники - 01-04-2011 г. 07:31:15

"По действащите сега цени на тока, изминаването на 100 км с ION ще струва около 2,50 лв., което, знаете, че е равно на 1 литър гориво" Не мога да си обясня дали умишлено се надува балона на тази все още не съвършена техника - електрически автомобил! Батериите които имат живот в най добрия случай 3 години и струват над 20 000 лв не доцеждат до никаква икономия, а даже напротив. Ако цента им се включи в пробега ще се окаже че този "икономичен автомобил" всъщност "гори" като руски ЗИЛ. От друга страна огромните батерии трябва да се рециклират и понеже съм сигурен че в БГ няма такава технология, за литиево йонни батерии, то и екологията отива по дяволите. Обаче какво от това нали темата е модерна и има интерес от читателите, защо медиите да не надуват балона, като от това печелят!

хаха - 01-04-2011 г. 09:10:18

Както обикновено, коментарите са по-адекватни от статията.

Гочо Каракашев - 02-04-2011 г. 11:34:02

Готов съм веднага да си купя такава кола, ако някой ми обясни защо струва 35000 евро? Себестойносста и вероятно е не повече от 12 - 15000. Даже по-малко! Тези коли са много по-упростени от традиционните.Но, ще почакаме китайците да ни залеят с електромобили, за да стане цената им малко по-реална.

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 6216