EUR 1.9558
USD 1.7937
CHF 2.0785
GBP 2.3266
CNY 2.5281
you tube
mobile version

Защо обичаме автомобилите?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Защо обичаме автомобилите?

mail15:30 | 18.02.2015прегледи 859 коментарикоментари 0


Хората обичат автомобилите си и въпреки екологични и трафик предизвикателства, финансите остават най-значимия фактор за притежаването и използването им. Това сочат данни на глобалното проучване на доставчика на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental. 97% намират шофирането за комфортно, а 93% му се наслаждават. Едва 7% смятат шофирането за неразумно. Проучването се провежда на всеки две години, за да индентифицира най-важните тенденции в развитието на мобилността. През 2015 г. то е проведено в САЩ, Германия, Франция, Япония и Китай, както сред шофьори, така и сред експерти от научните среди и автомобилната индустрия.
Според резултатите, желанието за притежаване на автомобил или удоволствието от шофирането не са зависими от възрастта или местоживеенето, като за 85% от младите до 30 годишна възраст притежаването на автомобил все още е приоритет. Един от всеки двама градски жители смятат притежаването на автомобил за важно като 69% обичат шофирането, също толкова колкото и живеещите извън градовете. Решението за придобиване на шофьорска книжка като начин за навлизане в света на
индивидуалната мобилност на практика зависи от финансовите възможности, както и притежанието на автомобил. За 2/3 от хората под 30 годишна възраст финансовите разходи са на първо място при взимане на решение като почти същия процент от жителите над 30 годишна възраст, но с шофьорска книжка, които не притежават автомобил слагат финансите като основна причина за притежаване на автомобил.
Голямата част от автомобилите (83%) са лична собственост и само един процент използват услуги за споделяне, а шофьорите извън градовете предпочитат да използват автомобилите си ежедневно, въпреки увеличавашия се трафик. Младото поколение отдава значение на динамиката на автомобила, неговия имидж и комфорт. В Германия например само 35% от младите на възраст до 25 години биха предпочели по-малък автомобил с цел опазване на околната среда. Така че не е учудващо, че по-голямата част от участниците в поучването смятат имиджа на автомобила за най-важен – 59% смятат, че трябва да притежават автомобил, който е харесван и от другите.

Като цяло, шофьорите в Германия, включително и по-възрастните, са отворени към нови технологии и много от тях разчитат на автоматизираните функции да им помагат при шофиране. Например, повече от 2/3 от шофьорите желаят да използват автоматизирано шофиране при опасни ситуации или монотонни преходи. Мнозинството шофьори, 72%, търсят подобрен трафик контрол чрез обмен на данни, запис на случващото се при шофиране интересува 69%, а планирането на поддръжка на автомобила основано на реални данни е предпочитано от 63%. В същото време, технологии и услуги за проследяване на шофирането не са харесвани от водачите – в момента само 37% от участниците в проучването биха позволили наблюдаване или запис на стила им на шофиране от системи в автомобила с цел намаляване на застрахователната премия.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg