АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Защо са полезни насипните продажби?
Продажбите в насипно състояние на всякакви продукти - зърнени храни, тестени изделия, дори препарати за миене на съдове и парфюми - преживяват истински бум и са от полза както за портфейла на потребителите, така и за чистотата на планетата. Това сочи проучване, поръчано от френската Агенция по околна среда и цитирано от AFP. Елизабет Лавил, основател на института "Пазарувам за планетата" и автор на проучването, казва че ползата е както за портфейлите, така и за количеството смет, което изхвърляме. В икономически план продукт, продаван в насипно състояние, е между 5% и 40% по-евтин от същия продукт, опакован предварително. От гледна точка на околната среда този вид дистрибуция позволява да намалим отпадъците, но може да се окаже и начин да се борим с разхищението на храни, се посочва в доклада, цитиран от БТА. Проучването се позовава на инициативи във Франция и в Европа, в малки, но и в големи магазини, като анализира възникващите въпроси в икономически и екологичен план. Първата констатация е, че продажбите в насипно състояние - силно разпространени преди появата на големите супермаркети през 1960-те години - отново се появява по щандовете и вече не се ограничава само до плодовете и зеленчуците. В насипно състояние все по-често се продават зърнени храни, бисквити, тестени изделия и други хранителни продукти. Използва се и при битовата химия (прах за пране, препарати за съдове) и дори при парфюмите - някои марки използват кранчета, от които клиентите могат да презаредят празните си шишенца. "Цените на стоките в насипно състояние са като цяло по-привлекателни за потребителя, но съставянето им в днешно време не е достатъчно прозрачно, за да могат да се представят сигурни аргументи за икономическата изгода и реалната цена за производителите и дистрибуторите", признават авторите на изследването. В доклада се препоръчва да се направи оценка на стойността на стоките в насипно състояние.
Tweet |
|