АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Защо се забави АМ "Марица"?
Министрите на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров направиха пълна инспекция на трасето на автомагистрала „Марица“. На място те бяха запознати от изпълнителите на двата пътни участъка – ЛОТ 1 и ЛОТ 2 на АМ „Марица“, с причините за забавеното строителство на обекта. На терен бяха обсъдени причините за форсмажрните обстоятелства, наложили неколкократното удължаване на сроковете за изпълнение на обекта.
Като причини за спирането на строителството и исканото удължаване на срока за изпълнение на обекта бяха посочени закъснели отчуждителни процедури, силното преовлажняване на почвите, заради обилните валежи през изминалия строителен сезон, необходимостта от допълнително укрепване на откосите по пътя, както и появата на нови археологически обекти по протежението на магистралата.
„Заедно с изпълнителите обсъдихме нови строителни графици и поискахме уверения, че този път строителството ще бъде извършено спрямо тях. Нови отлагания са недопустими. В противен случай рискуваме да загубим цялото финансиране от ЕС за изграждането на магистралата“, коментира резултатите от инспекцията Лиляна Павлова.
Министърът на транспорта Ивайло Московски призова изпълнителите за пълна мобилизация на човешки и технически ресурси и без компромис за качеството на строителните дейности да се върви с бързи темпове към финализиране на обекта.
Резултатите от проверката на място показаха, че ЛОТ 1 на АМ „Марица“ е изпълнен на около 65%, а ЛОТ 2 – на около 80%. „Това означава, че при мека зима и благоприятни условия през новия строителен сезон можем да имаме завършена цялата магистрала през август“, заключи Павлова.
Проектът „Изграждане на АМ „Марица“ Лот 1 и Лот 2” се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Със средства от оперативната програма се изграждат общо 65,62 км.
Изпълнител на Лот 1 - Оризово – Димитровград, от км 5+000 до км 36+400 (общо 31,4 км) е „Кооператива Муратори & Чементисти - Чи. Ем. Чи. Ди равенна“. Стойността на договора за СМР е 159 755 613,60 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „Т7/СНИК“. Техният договор е за 678 600 лв. с ДДС.
Изпълнител на Лот 2 - Димитровград – Харманли, от км 36+400 до км 70+620 (общо 34,22 км) е сдружение „Марица хайуей“. Стойността на договора за СМР е 146 564 400,00 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „РУТЕКС – ЕТЕ“. Техният договор е за 799 200 лв. с ДДС.
Авторският надзор и на двата участъка е на „Пътпроект” ЕООД.
След посещението на ЛОТ-овете, които се изпълняват по Оперативна програма „Транспорт“ двамата министри направиха проверка и на друг участък от автомагистралата - от 98-ми до 108-ми км. В тази част на аутобана се изпълнява ново дясно платно, тъй като трафика преминава само в лявото, а то е в експлоатация повече от 35 г.
Финансирането на тези дейности се осъществява със средства от националния бюджет. Изпълнител на този участък е „ПСТ холдинг“. Строителят пое ангажимент пред министрите участъкът да бъде завъшен до май 2015 г. след осигуряване на 7-те млн. лв., необходими за завършване на обекта. По този начин след пускането на двата ЛОТ-а автомагистрала „Марица“ ще е готова по цялата си дължина.
АМ “Марица” е част от Трансевропейския транспортен коридор №IV и от трансевропейската автомагистрала „Север-Юг”. Тя ще свързва АМ „Тракия” при пътен възел „Оризово“ с Капитан Андреево на българо-турската граница. „Марица” е основен маршрут на движение в посока Пловдив – ГКПП „Капитан Андреево”. По нея ще се осъществява и пътният трафик за Гърция при пътен възел „Ново село“.
Tweet |
|