АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Защо се ядосах на метрото?
EconomyNews.bg
Спонтанни аплодисменти и бурни възгласи - така посрещнаха гражданите първия влак по Линия 2 на софийското метро. Паметен момент за мнозина - от най-възрастните до децата. Може би защото става дума за проект отпреди близо 40 години, който едва сега започва да се оформя. А столицата ни се изравни с европейските, дори надмина много от тях, защото няма спор, че българското метро е доста по-красиво и чисто.
Прокраднаха се мнения, включително и в EconomyNews.bg, че хората не се интересуват от метрото, защото София не е България. Обвинения бяха изсипани и за чисто дизайнерските решения на метростанциите, определени като кич. Недоволства имаше и срещу функционалността на спирките и връзките с останалата инфраструктура на градския транспорт. Засегнат бе въпросът и за периодичността на влаковете. И сигурно още много подобни критики, които се тиражират най-вече в интернет пространството, но и от уста на уста.
Екипът на EconomyNews.bg също се повози на метро в деня на откриването на втория метродиаметър, както и през последвалите дни. Нашата лична оценка е, че метростанциите са приятни.
Като модерни и футуристични бихме определили „НДК”, „Европейски съюз” и „Джеймс Баучер”. Без аналог е „Сердика” - станцията-музей, както писа Region.bg. Много различна и направила опит да вплете духа на мястото, където се намира, е станция „Лъвов мост”.
Станахме свидетели на искреното вълнение на жителите и вероятно гостите на столицата. Точно в 14.00 ч. на 31 август, когато вратите се отвориха, напливът на любопитни да видят новото съоръжение бе огромен. Направи впечатление обаче ниската култура на пътуване, по-точно бавното слизане и качване на влаковете. Все още липсва онази динамика, която е характерна за метрото в мегаполисите. Това личи и от факта, че на ескалаторите хората не застават вдясно, за са направят път на бързащите. Възможно решение е поне в началото да има инструкции за поведение на пътниците, които дори биха могли да бъдат като гласови съобщения.
Остават за доизглаждане и на някои чисто технически въпроси.
Например, веднага се появи проблем с автоматите за билети, които отказаха да работят и просто гълтаха левчета. Друг неизяснен момент е защо не може предварително да се закупят няколко билета, които пътникът да използва в рамките на деня.
Важно е да се знае, че сега билет, маркиран за съответната посока на движение, независимо по коя от двете линии, е невалиден за придвижване в обратна посока.
Освен това все още няма покритие на мобилните телефони, но тук топката е в операторите.
Дали се приема еднозначно, или не, метрото променя града. Местата около новите спирки са буквално неузнаваеми. И това не важи само за рехабилитирания „Черни връх”, но и за квартал „Надежда”, където има красиви детски площадки, строят се кокетни тухлени кооперации и очевидно цялата среда придобива нов облик. Вероятно интересът към тази част на София ще се увеличава, защото придвижването не е проблем, а, от друга страна, кварталът е по-удобен за живеене от центъра, включително и заради многото магазини в големите вериги и по-големите пространства.
Още един безспорен факт - метрото се превърна в туристическа атракция за самите софиянци, които с удоволствие пропътуват целия маршрут на линиите.
Tweet |
|
Наистина , Ганювщина от всякъде , комунизма ни окраде и така ни смени манталитета , че сега се чудим за какво да се заядем , че имаме метро , че най-накрая ще имаме магистрала. Последните 4 ри години показаха ,че лобизма е по-добре от корупцията . При корупция комунягите ядат и за хората нищо само проблеми с вечни оправдания за криза от 89 сме само в криза а БВП за 2006 е огромен за страната. При лобизма има за управляващите и за хората. Така че по-добре лобизъм от колкото кому__зъм
както винаги българите са недоволни!не е честно:метрото е хубаво и удобно. С удоволствие ще го ползвам и пазя!Благодаря!
Прекаленият позитивизъм не води до нищо хубаво. Всичко написано в предходните коментари звучи така "абе нали го има, независимо дали върши работа или не;независимо дали използването му ми създава препятствия, които за да преодолея хабя време, нерви и пари " Извинявайте драги съграждани, но време е да се научим, че когато правим нещо трабва да го направим, така че и билетите да можеш да ползваш и автоматите да работят и стълбите да са достатъчно широки и ескалаторите да работят в двете посоки и мното други неща, които има от къде да ги видим, т.е.хората в другите държави, в които има метро от години са ги реализирали и то по начин, който изключва забележки. Време е да спрем да "отбиваме номера", т.е. абе да го направим без да много да му мислим - пък после ще го ремонтираме и ще си дооправяме пропуските. Като казах пропуски та се сетих да попитам кой от вас видя кошчета за боклук в новите метро станции и около тях? Къде в метростанциите има информация, която може да прочетеш и от която ти става ясно че не може
Цвети, доводите ти са маловажни. Чак пък да хабиш нерви и пари за това, че все още няма кошчета (ай по-спокойно) Аз лично не смятам, че втория лъч на метрото, който свърза един малък град като Надежда е "отбиване на номера". Ако не ми вярваш можеш да питаш някой от Надежда, който до миналата седмица се е возил на раздрънкан трамвай или 40 годишен Икарус от Надежда до центъра и обратно. За неваъзможността билетите да се използват след 5 дни, не смятам, че е някакъв недостатък - има карти. До сега не съм видял хора да вървят по ескалаторите - пътувам всеки ден с метрото. Тук по скоро проблемът е в ниската култура на използването им - заставането по средата или вляво.
Пословичния български негатативзъм се прояви и при такова паметно за София събитие... не съм изненадан. "Ганю Балкански" вместо да се зарадва, че нещо хубаво се е случило, той ще му намери "кусури", ще го уплюе като "недостатъчно добро" (тук предлагам да си спомним сцената с липсата на перон в банята от едноименния роман) и то в повечето случаи, не защото наистина има нещо недоизпипано, а защото това се случва не по време на мандата на любимата партия... Това затвърждава схващането ми, че Българина нищо не заслужава - т.е. заслужава да мръзне по спирките и да го мачкат в 40 годишни икаруси, че да му изпопадат всичи пломби и камъни в бъбреците. "защо не може предварително да се закупят няколко билета, които пътникът да използва в рамките на деня." - защото билета е магнитезиран и може да се използва взледващите 20-30 мин. Каква е логиката да си купиш 10 билета, ако можеш да си купуваш билет при всяко влизане в метрото? Тези, които ги мързи да чакат за билет да си купят карта за 10-20 и т.н пътувания. "билет