EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Зелената политика: Лидл, Райфайзен Банк Интернешънъл

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Зелената политика: Лидл, Райфайзен Банк Интернешънъл

mail16:15 | 22.03.2021прегледи 1938 коментарикоментари 0


„Рециклирането има смисъл“ – под това мото Лидл България стартира информационна кампания, която има за цел да популяризира намаляването употребата  на пластмасата и да стимулира рециклирането.

Чрез предлагане на продукти от рециклиран материал, серия от комуникационни активности и акции за почистване на замърсени локации, компанията ще насърчи потребителите да намалят употребата на пластмаса и да рециклират повече. В тази посока е и първата устойчива алтернатива от веригата – най-новите продукти за домакинство. През изминалата седмица компанията представи продукти за дома, направени от 95 до 100% рециклиран материал, с които дава втори живот на пластмасата.

Сред тях са чадъри, възглавнички за столове и легло за домашни любимци. Чадърите са с текстилна част от 100% рециклиран материал, възглавничките за стол съдържат 100% рециклиран полиестер, а леглото за домашен любимец е произведено от близо 70% рециклиран материал. Любопитни са цифрите, които стоят зад направата на тези продукти. За производството на един чадър са използвани средно 4 рециклирани пластмасови бутилки, а за възглавничките за стол – 2 такива бутилки. Артикулите са сертифицирани и с международния продуктов стандарт Global Recycled Standard (GRS) за гарантирано проверено съдържание на рециклирани материали.

Информационната кампания е част от мащабната стратегия на Schwarz Gruppe – REset Plastic, която фирмата следва от четири години. Тя цели избягване и намаляване употребата на пластмаса чрез редица мерки – намаляване и рециклиране на пластмасата, редизайн на опаковки собствена марка, почистване и премахване на пластмасови отпадъци от околната среда, както и разработването на иновации.

В изпълнение на стратегията REset Plastic се работи по изпълнението на две цели – да намали количеството пластмаса в опаковките на продуктите собствена марка с 20% до 2025 г. и да направи 100% от опаковките на продуктите си собствена марка максимално рециклируеми. След намаляване теглото на тарелките за прясно месо, Лидл Бълграия въведе и такива с още по-малко съдържание на пластмаса, изработени от над 90% рециклиран материал и 100% рециклируеми. Част от продуктите за почистване от собствената марка на Lidl W5 вече са в опаковки от 100% рециклирана пластмаса. Едновременно с това компанията работи и в посока намаляване съдържанието на пластмаса в бутилките на продуктите. От началото на 2020 г. Лидл България преустанови продажбата на пластмасови изделия за еднократна употреба. В нехранителния си асортимент веригата представи първите си спортни обувки собствена марка с текстилна част от 100% рециклирана пластмаса, 25% от която е от стари пластмасови бутилки, събирани от плажове и крайбрежни райони.

---------------------------------

Райфайзен Банк Интернешънъл (РБИ) се ангажира да популяризира щадящи околната среда технологии и ще се фокусира още повече върху възобновяемата енергия. Целта на тази стратегическа ориентация е да се разшири кредитната експозиция предимно в областта на вятърните и слънчевите технологии, които отбелязаха значителен напредък през последните години.

В същото време банката си е наложила строги ограничения във връзка с „излизането от въглищата“. Управителният съвет прие насока, според която портфолиото за финансиране на въглеродни емисии на Групата РБИ, тоест сумата на кредитите, свързани с термални въглища и търговия с термални въглища, ще да бъде значително намалена. Накратко, в бъдеще няма да се прави бизнес с компании, които генерират повече от 25% от приходите си от добив на термални въглища. Същото важи и за енергийните и търговските компании. Няма да се отпускат нови кредитни експозиции за настоящи клиенти, като нереализираният баланс трябва да бъде изплатен най-късно до 2030 г. Към края на 2020 г. общото непогасено кредитно портфолио на Групата РБИ за такива клиенти възлиза на приблизително 1.4 млрд. евро, което съответства на около 0,65% от общия обем на непогасените корпоративни заеми в цялата група. Освен това и с незабавен ефект, РБИ поема ангажимента да не предоставя нови финансови услуги за нови или съществуващи централи, използващи термални въглища или мини, нито да участва пряко във финансирането и рефинансирането на такива компании.

Стратегическото позициониране по отношение на възобновяемите енергийни източници следва решението на държавните и правителствени ръководители на ЕС от декември 2020 г., в което те се споразумяха за 55% намаление на парниковите газове до 2030 г. в сравнение с 1990 г. Въз основа на широка гама от финансови продукти, РБИ има за цел да увеличи корпоративните кредити, отпуснати от централата във Виена, за съвместими с ESG инвестиции до 2025 г., от сегашните около 10% до около една трета.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg