АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Зелени компании: Девин, Mars
08:06 | 02.11.2020 730 коментари 0
От лятото на 2020 г., заводът за бутилиране на вода в град Девин – откъдето идват популярните марки вода DEVIN Минерална, DEVIN Изворна и DEVIN Air, вече работи изцяло със 100% зелена енергия. Това води до намаляване с 18% на общите емисии въглероден диоксид на годишна база и е една от няколко стъпки, които лидерът в сектора предприема по пътя към нулев въглероден отпечатък. Ефективното използване на природните ресурси и намаляването на емисиите на парниковите газове е сред основните бизнес приоритети на „Девин“ ЕАД и е в съответствие с Глобалните цели за устойчиво развитие (Sustainable Development Goals) на ООН.
Мars, Inc., един от най-големите производители на хранителни продукти в света, намали употребата си на вода на глобално ниво с 19.8%. Компанията има дългосрочен ангажимент да елиминира неустойчивото използване на водни ресурси в своите операции, като следва и конкретна цел – намаляване с 50% до 2025 г. Тези дейности са част от мащабния план за устойчиво развитие на Mars – Sustainable in a Generation Plan, чиято цел е да допринесе за разрешаването на глобални проблеми като климатичните промени, бедността и др. През следващите няколко години производителят на хранителни продукти ще инвестира 1 милиард долара, за да ускори действията по отношение на тези предизвикателства.
Сред останалите впечатляващи резултати, постигнати в рамките на плана през миналата година, са намаляване на емисиите парникови газове с 3.5% чрез използване на възобновяема енергия и повишаване на енергийната ефективност. Голямата цел на Mars е да направи директните си операции въглеродно неутрални до 2040 г. Производителят на храни вече предприе някои сериозни стъпки в тази посока, като производствените му бази в САЩ, Обединеното кралство, Мексико и Белгия се захранват само със слънчева и вятърна енергия.
Ключов елемент от плана за устойчиво развитие Sustainable in a Generation Plan е специална програма за опаковките на продуктите. Целта на Mars е до 2025 г. 100% от опаковките ѝ да са рециклируеми, компостируеми или да могат да се използват многократно. Друг ключов приоритет на производителя на храни e да намали употребата на първична пластмаса с 25% отново до края на 2025 г. В рамките на програмата предстои някои от най-емблематичните марки на компанията да бъдат пуснати с нови опаковки на няколко пазара през следващите месеци – например M&M’s във Франция и Uncle Ben’s в Обединеното кралство. В допълнение на това, до края на годината PVC-то ще бъде изцяло премахнато от опаковките на продуктите.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg