EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Зимните разпродажби са в стихията си

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Зимните разпродажби са в стихията си

mail11:39 | 11.01.2010прегледи 2668 коментарикоментари 0


От петък, 15 януари магазините в Гърция обявяват рекордни намаления,  съобщават гръцки медии. Някои от търговците предлагат отстъпки от 50-70% и се надяват това да съживи търговията и да компенсира поне частично ниския оборот заради кризата.
Както е известно не малка част от жителите на Югозападна България и София през съботата и неделя пазаруват в магазините на Северна Гърция, в които от петък стартират големите намаления.
По данни на Алфа Рисърч от декември 2009 българинът планирал да отдели 95 лв. за подаръци вместо 100 лв., както е било през 2008 г.
Тези намерения се отразиха и на търговията с дрехи, предпочитаните подаръци за Коледа. Търговците на дрехи и обувки отчитат спад на продажбите, като се надяват той да бъде компенсиран чрез разпродажбите през януари.
В България те вече стартираха още с настъпване на новата година, когато бяха обявени намаления на дрехи и обувки.
В магазините по улиците "Витоша" и "Граф Игнатиев", както и в щандовете на моловете се предлагат дрехи с отстъпки от  50-70%. 
Зимните намаления са в ход и в Мол Варна, като цените са с 30-50% по-ниски от обикновеното.

Къде обаче може да се пазарува още в ЕС по време на зимните разпродажби?
Най-популярните места за маркови стоки са Италия и Франция. Всички дизайнерски бутици работят на системата на сезонните зимни и летни намаления. Зимните обикновено започват през първите седмица на януари и продължават до края на януари и първите дни на февруари.
Към края на разпродажбите цените падат до 50%, но най- интересните неща се купуват още първите седмици.
Стартът на разпродажбите в Париж бе още миналата седмица. От тогава до 20 февруари търговските центрове и бутици работят до късна вечер, седем дни в седмицата. Намаленията са от 30 до 50%.
През последните години в Париж се правят и т.нар.  „Голямата нощ на разпродажбите”, през която магазините са отворени до разсъмване. Вариант за успешен пазар са бутиците в малките улички близо до центъра, в която се продават дрехи без етикет и затова струват 70% по-евтино.

В Италия периодът на намаленията е 7 януари -1 март. В Милано четирите улици - „квадратът на модата” , където най-прочутите дизайнери представят дрехите си, също е световно известен, но цените са високи. За по-голяма отстъпка добре е да се насочите към италианската провинция, където са самите фабрики, в които се произвеждат дрехите.
В страната сроковете за зимна разпродажба се определят от закон, чието нарушаване се санкционира с 1000 евро.

Основните дестинации при разпродажбите в Германия са Дюселдорф и Мюнхен. В Испания – Мадрид и Барселона. Разпродажбите тук започват веднага след новогодишните празници- на 8 януари и продължават два месеца.
Започнаха намаленията и в Кипър.

Според експерти разпродажбите са удобни както за купувачите, така и за магазините, които бързо продават наличностите си и печелят оборот за купуване на нови партиди.
Според директорите на водещите универсални магазини в Париж обемът на търговията през първите три дни на разпродажбите се е увеличил с над 75% и възлиза на милиони евро.
Според данни на Френския висш институт по мода в сезона на зимните разпродажби продажбите достигат най-високи равнища и възлизат на около 15% от оборота на повечето магазини.
В сезона на летните и великденските разпродажби този показател е 10%. Според най-нови данни около 60% от французите си купуват дрехи именно е сезонна на големите отстъпки.

Едно от изискванията в Закона за защита на потребителите в България е при намаления е върху етикета на всеки от артикулите, освен новата му цена, да е посочена и старата, която да бъде зачертана.
Целта е потребителят да се информира с колко е по-евтина е стоката след намалението.
Условие да бъде обявено намаление на дадена стока е тя да бъде продавана в продължение на поне месец на старата й цена.
Така се изключва възможността търговците да спекулират, като първо вдигнат, а след това свалят цените, за да привлекат допълнително клиенти.
Друго изискване при обявяване на намаление е на витрината на търговския обект да бъде посочен срокът, за който то е валидно. Този срок не може да бъде по-дълъг от месец и по-кратък от един работен ден. В случай, че са намалени само отделни артикули или групи стоки, това също трябва да бъде съобщено на потребителя от витрината.

Снимка: Flickr


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg