АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Зукърбърг на 28
Марк Зукърбърг днес навършва 28 години, съобщи АР. Празникът на главния изпълнителен директор на Facebook отбелязва началото на "най-голямата" седмица в историята на компанията. Очаква се в петък (18 май) социалната мрежа за първи път да пусне в публична продажба свои акции и да се включи на фондовата борса Nasdaq. Първоначалното публично предлагане може да определи стойността на Facebook на близо $100 млрд., което е над пазарната стойност на знакови компании като Disney, Ford и Kraft Foods. На 28 години Марк Зукърбърг е точно на половината от средната възраст на главните изпълнителни директори на компаниите от индекса Standard and Poor’s 500, посочва компанията за проучване на ръководните кадри Spencer Stuart. След осем години начело на Facebook той е бил лидер повече от средното за главните изпълнителни директори, чийто период на "властване" е малко над седем години. След като компанията стане публична, се очаква той да покани в ръководството нови акционери, включително инвестиционни компании от Уолстрийт, хедж фондове и пенсионни фондове, които ще го притискат да продължи разрастването на социалната мрежа. Зукърбърг е приблизително на същата възраст като Майкъл Дел и по-възрастен от Стив Джобс, когато техните компании Dell и Apple излязоха на борсите. През годините начело на Facebook младият милиардер се срещна със световни лидери, язди виетнамски бик, започна да учи мандарин и (като лично предизвикателство) да носи вратовръзка през по-голямата част от годината. Историята на Facebook започва в разхвърляната стая на Зукърбърг в общежитията на Харвард в началото на 2004 г. Сайтът, първоначално известен като Thefacebook.com, е създаден с цел да помага да студентите на Харвард, а по-късно и на други университети, да се свързват помежду си онлайн. По-късно сайтът се разраства, включвайки и ученици от гимназии, а след това - и всеки, който има достъп до интернет. Днес в социалната мрежа са включени над 900 милиона души, които посещават сайта поне веднъж месечно и го правят най-голямата социална мрежа в света. Зукърбърг показа зрялост, по-голяма от очакваната за годините му. След като мрежата бързо се разрасна и привлече вниманието на големите медии и конкурентни интернет компании, младият лидер непрекъснато отхвърля оферти за изкупуване, включително от Google и Yahoo. "Просто казано: ние не развиваме услуги, за да печелим пари, ние печелим пари, за да предлагаме по-добри услуги. И според нас това е добър начин за изграждане на нещо. Вярвам, че днес все повече хора искат да използват услугите на компании, които вярват в нещо повече от простото максимизиране на печалбите", писа той до евентуалните акционери.
Tweet |
|