АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
И "Произведено в България" понася ударите на кризата
Ралица Русинова
Две трети от активно работещите фирми в България изпитват значителни затруднения в дейността си и сериозни нарушения в баланса на финансовите си потоци, показва анализ на консултантска компания BusinessForSale.BG. Това обявиха организаторите на тазгодишното национално търговско изложение „Произведено в България”.
Малко са компаниите, които успяват да запазят нивата си на продажби от 2008 година.
Междуфирмената задлъжнялост, липсата на свежи приходи от чуждестранни инвестиции и най-вече спадналата активност на купувачите са ефектите на кризата и за българските предприятия.
Кризата няма да подмине и „Произведено в България”. Организаторите на изложението отчитат намаляване на броя на участниците и щандовете, които наемат. От фирмите, участващи в изложението, най-засегнатият от кризата сектор е шивашкият - 25% по-малко представители на изложението, следват обувният, храните и бижутерията.
Най-сериозни негативи търпят големите фирми с най-широко разгърнат бизнес. Малките им конкуренти са в относително по-добро състояние, заради ниските разходи и по-оптимизираните структури. Ето защо, повечето участници тази година са малки и средни предприятия.
От Българската търговско промишлена палата прогнозират /БТПП/, че много от българските фирми няма да устоят на предизвикателствата и ще бъдат принудени да затворят или фалират. Огромна част от предприемачите в България не разполагат с достатъчно опит и не са очаквали подобно негативно развитие, твърди организацията.
Според анкета, проведена между изложителите, има няколко основни политики, насочени към изхода от кризата, а именно защита на бизнеса от властта, ускорено връщане на ДДС, ефективност на съдебната система, подобряване достъпа до кредитен ресурс.
Над 300 фирми ще участват на тазгодишното юбилейно петнадесето изложение „Произведено в България”, което стартира на 13 ноември т.г. В браншово отношение 31 % от представените фирми ще предлагат конфекция, 27 % - трикотаж и бельо, 14 % - кожени изделия, 5 % - бижутерия, 4 % - парфюмерия и козметика.
Организаторите очакват над 180 000 посетители. „В ноемврийските изложения в НДК в някои дни има над 20 000 посетители”, обяви Христо Друмев, основател и председател на „Произведено в България”. Освен това се очаква значително намаляване на продажните цени в комбинация с промоционални оферти и атрактивни условия за плащане.
Тази година националният форум се провежда под контрола на Федерацията на потребителите в България. Критериите към фирмите, участващи във форума, са завишени. Ще се прилагат строги мерки към стоките, които ще се предлагат на изложението.
Tweet |
|