EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Изборът на имот се оказва труден

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Изборът на имот се оказва труден

mail09:40 | 21.09.2011прегледи 695 коментарикоментари 0


Кредитланд, съвместно с Моите Пари, проведе анкета сред посетителите на двата сайта, която да даде база за изследване на настоящото състояние на пазара на имоти и жилищни кредити в България. Фокус на проучването е потребителското търсене и нагласи и по-конкретно: реални ли са според купувачите цените на жилищата, има ли предлагане на качествени имоти, адекватни ли са банковите продукти на пазара, избираме ли най-изгодните банкови продукти – отговори на тези въпроси според мненията на участниците в анкетата ще дадем по-долу.
Акценти от изследването, илюстриращи потребителското търсене и нагласи:
•Най-търсените жилища към момента са тухлени/ ново строителство, двустайни, в ценовия сегмент 30 000 – 50 000 евро.
•Общата нагласа на над 60% от анкетираните е, че цените на имотите ще падат още, като преобладаващото мнение е за очакван спад между 10 и 20%.
•Трудно се намират определен тип имоти, купувачи се оплакват от липса на избор. Търсенето на подходящо жилище отнема над четири месеца.
•Банковият кредит остава основен начин за финансиране на покупката за 50% от анкетираните. 1/3 споделят, че биха пристъпили към покупка, ако притежават поне половината от цената кеш.
•Над половината от потенциалните купувачи могат да отговорят на критериите за кредитиране и имат реални очаквания по отношение на изискваните от банките коефициент дълг/доход.
•Основен източник на информация за възможностите за кредитиране е интернет за над 80% от отговорилите. Паралелно с мрежата, част от анкетираните търсят информация и директно в банковите клонове, съветват се с близки и познати. Около 20% се обръщат към професионален кредитен консултант, за разлика от Западна Европа и САЩ, където над 60% от бъдещите кредитоискатели се възползат от услугите на консултант.
•Наблюдава се по-висока финансова култура при избора на кредит – над 50% от анкетираните избират кредитен продукт, чрез сравнение по показателя Годишен процент на разходите. Прозрачността на условията по кредита е другият водещ фактор при избора на кредит.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg