EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Избрано е трасе за АМ "Хемус"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Избрано е трасе за АМ "Хемус"

mail06:30 | 14.03.2014прегледи 2980 коментарикоментари 1


карта:НКСИП

Избрано е трасе на АМ "Хемус" между Ябланица и пътния възел към Плевен и Ловеч. Проектът подлежи на процедура за ОВОС и отново ще има обществено обсъждане. Оставащата за доизграждане част от магистралата условно е разделена на 8 участъка, които да се възлагат за проектиране и строителство. Самите участъци са групирани в 3 приоритетни етапа, а именно от Ябланица до връзката Плевен-Ловеч (около 60 км), до Велико Търново (около 85 км) и до Белокопитово (около 110 км).

Първият етап за доизграждане на магистрала е от Ябланица до пътната връзка за Плевен и Ловеч ще струва приблизително 180 млн. евро. Очаква се магистралата да минава на сравнително еднакво разстояние от Плевен и Ловеч. Проектът за участъка започна през 2013 година, а търгът за проектиране на участъка до Велико Търново ще бъде през второто тримесечие на тази година. Проектирането се финансира по ОП "Транспорт".

В момента се изгражда участъкът на магистралата между Шумен и Белокопитово.

Изграждането на магистрала "Хемус" се очаква да започне през 2016 година. Анализът на експертите показва, че към 2020 година по магистралата ще преминават среднодневно по 18 хиляди превозни средства , като от нея ще се възползват около три милиона души. Според прогнозите за цялата магистрала ще са нужни около 1,5 млрд. лева. Пари за строеж на магистралата от европейски програми няма да има. Тя ще се финансира от Държавния бюджет или от частни инвеститори. Подобрените варианти на трасето заобикалят зони, защитени по НАТУРА 2000.
В края на 2013 г. стартираха търгове за проектиране на първия етап от проекта - 60-те км от Ябланица до връзката Плевен-Ловеч и за изготвяне на ОВОС за трасето. През второто тримесечие на 2014 г. ще се проведе процедурата и за възлагане проектирането на втория етап.
АМ „Хемус“ е приоритет на правителството и затова се очаква през 2016 г. да започнат строителни работи, при осигуряване на финансиране.
Изпълнителният директор на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ Асен Антов каза, че вече е избран изпълнителят за ОВОС на проекта. Ако се наложат промени в рамката на процедурата по ОВОС ние ще имаме достатъчно време и възможности да ги отразим в процеса на проектиране, допълни той.
Очакваме до края на месеца да имаме избран изпълнител за проектиране на първия етап, съобщи Асен Антов. До края на 2014 г. ще бъдат направени публични представяния на точното трасе, както и на вариантите за пътни възли за участъка Плевен-Ловеч, допълни той.

Справка:

Неизградената част от АМ „Хемус“ започва от гр. Ябланица, Ловешка област, на запад и завършва при с. Белокопитово, Шуменска област, на изток и е с дължина от около 250 км. Предвижда се тя да свърже вече изградените участъци в западния и източния край и трасето да минава в близост до няколко големи и важни градове:
• Плевен: седмия по големина град в България с население от 104 000 жители; център за образование, култура и икономика; на стратегическия коридор между Румъния и столицата София, свързан с TEN-T коридор IV;
• Ловеч: на юг от Плевен, с население от 36 хиляди жители;
• Велико Търново: с население от 69 хиляди жители; център за образование, култура и икономическо развитие;
• Горна Оряховица: град в област Велико Търново с население от 31 хиляди жители;
• Търговище: с население от 37 хиляди жители;
• Разград: с население от 33 хиляди жители;
• Шумен: с население от 80 хиляди жители.
Проектът условно е разделен на 8 участъка, които след приключване на предпроектните проучвания ще бъдат възлагани за проектиране като няколко обособени позиции:
• Участък 1 от Ябланица до път ІІІ-307/ ІІІ-305 с приблизителна дължина 24 км;
• Участък 2 от път ІІІ-307/ ІІІ-305 до път II-35 с приблизителна дължина 36 км;
• Участък 3 от път II-35 до път III-301/Александрово с приблизителна дължина 24 км;
• Участък 4 от път III-301/Александрово до път III-303/Павликени с приблизителна дължина 28 км;
• Участък 5 от път III-303/Павликени до път Е85 с приблизителна дължина 33 км;
• Участък 6 от път Е85 до път II-51 с приблизителна дължина 46 км;
• Участък 7 от път II-51 до път ІI-49 с приблизителна дължина 35 км;
• Участък 8 от път IІ-49 до АМ „Хемус” (А-2) Белокопитово с приблизителна дължина 30 км.

Източник: МРР, ncsip.bg


 


 
Коментари
 
UZUNOV - 14-03-2014 г. 12:29:19

A TUNEL POD SHIPKA STE IMA LI PRI TOVA PRAVITELSTVO?

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg