АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Изграждат мегакомплекс на Околовръстното
Американската група „Ню сенчъри холдингс" взе разрешение за строеж за първата фаза на мегакомплекс. Той ще се намира на Околовръстното шосе след жк „Люлин" - където свършва бул. „Царица Йоана", пише днес в. Труд.
Строителството ще се разпростре върху 300 дка земя, купени от „СМА индустриал" - дъщерно дружество на щатския холдинг. Столичната дирекция „Архитектура и градоустройство" одобри първия етап на комплекса, който ще включва строителен хипермаркет (15 000 кв. м РЗП), мол (107 хил. кв. м) и обслужващ паркинг (28 000 кв. м). Инвеститорът е платил близо 617 хил. лева такса за строеж. На по-късен етап се предвиждат офис сгради и жилищна част.
Стартът на строителството зависи от проекта за разширяване на западната дъга на Околовръстното шосе. Отсечката е връзка между автомагистрала „Люлин" и пътя за Калотина.
„Графикът ни зависи от агенция „Пътна инфраструктура" (АПИ). Първо искаме да видим, че по Околовръстния път се работи. Не желаем да построим търговски обект, а отпред да копаят багери", коментира Никола Зикатанов, управител на „СМА индустриал".
За да се случат нещата по-бързо, компанията дори е финансирала част от техническия проект за реконструкция на Околовръстното шосе. „За офисите и жилищата ще мислим, след като видим изградени пътищата и възлите в района", добави Зикатанов.
Главният архитект на София Петър Диков съобщи за в. „Труд", че има шанс бързо да се намерят пари за отсечката. За 10-километровата западна дъга ще са нужни 70-80 млн. евро за отчуждаване и строителство.
„Проектите са готови и одобрени от експертния съвет на АПИ. Имаме готовност и за отчуждаване. Сега преговаряме за включване в програма „Транспорт" на западната дъга заедно със северната скоростна тангента и магистрала Калотина - София. Вчера заедно с г-н Божидар Йотов (шеф на АПИ, бел. авт.) докладвахме проектите пред управляващия комитет на програмата", обясни Диков.
Смесеният комплекс край жк „Люлин" е втората мащабна инвестиция, която е на път да се отпуши заради Околовръстното шосе. Предстоящото разширяване на трасето между бул. „Симеоновско шосе" и „Младост 4" даде стимул за изграждане на първия магазин на „Икеа" в България, както и на огромен мол в съседство.
Досега мащабните инвестиции с малки изключения заобикаляха столичния жк „Люлин". Големите бизнеспаркове, молове и офис билдинги изникваха в широк център, покрай жк „Младост" или по бул. „България". Потенциалът на „Люлин" е безспорен -жителите му са 121 хиляди, колкото град Плевен.
Tweet |
|