АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Износът за трети страни = 8.2 млрд. лв.
През периода януари - юни 2015 г. износът на България за трети страни се увеличава с 8.8% спрямо същия период на 2014 г. и е в размер на 8.2 млрд. лeвa, съобщиха от НСИ.
Основни търговски партньори на България са Турция, Китай, Сингапур, Сърбия, САЩ, Руската федерация, Македония, които формират 55.4% от износа за трети страни.
През юни 2015 г. износът на България за трети страни се увеличава с 1.8% спрямо същия месец на предходната година и е в размер на 1.5 млрд. лeвa.
Вносът на България от трети страни за първите шест месеца на 2015 г. намалява с 0.1% спрямо същия период на 2014 г. и е на стойност 9.4 млрд. лeвa (по цени CIF). Най-голям е стойностният обем на стоките, внесени от Руската федерация, Турция, Китай и Украйна. През юни 2015 г. вносът на България от трети страни се увеличава с 5.1% спрямо същия месец на предходната година и е в размер на 1.6 млрд. лeвa.
Външнотърговското салдо (износ FOB - внос CIF) на България с трети страни през периода януари - юни 2015 г. е отрицателно и е на стойност 1 127.7 млн. лeвa (табл. 1 от приложението). По цени FOB/FOB (след елиминиране на разходите за транспорт и застраховки при внос на стоки) салдото също е отрицателно и възлиза на 699.1 млн. лева. През юни 2015 г. външнотърговското салдо (износ FOB - внос CIF) с трети страни е отрицателно и е на стойност 145.0 млн. лeвa.
При износа на България за трети страни, разпределен според Стандартната външнотърговска класификация, през първите шест месеца на 2015 г. в сравнение със същия период на 2014 г. най-голям ръст е отбелязан в секторите „Мазнини, масла и восъци от животински и растителен произход” (230.4%) и „Разнообразни готови продукти, н.д.” (43.7%) (табл. 4 от приложението).
Най-голям спад се наблюдава в сектор „Минерални горива, масла и подобни продукти” (9.7%). При вноса от трети страни най-голямо процентно увеличение е отчетено в секторите „Храни и живи животни“ (34.3%) и „Необработени (сурови) материали, негодни за консумация (изкл. горивата)” (18.6%). Най-голям спад се наблюдава в сектор „Безалкохолни и алкохолни напитки и тютюн” (20.6%).
Tweet |
|