EUR 1.9558
USD 1.8981
CHF 2.0771
GBP 2.3369
CNY 2.5891
you tube
mobile version

Износът на китайски е-мобили в застой?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Износът на китайски е-мобили в застой?

mail11:45 | 15.01.2025прегледи 87 коментарикоментари 0


Износът на китайски електрически автомобили е малко вероятно да нарасне през 2025 г., сочат данни на Китайската федерация на автомобилните производители (CPCA), цитирани от ДПА.

Очаква се износът на китайски автомобили като цяло да нарасне с 10 на сто, заяви Цуй Дуншу, генерален секретар на браншовата организация, като посочи, че не очаква ръст на износа на електрически превозни средства.

Според последния доклад на Китайската федерация на автомобилните производители, износът на електрически и хибридни превозни средства, произведени в страната, е нараснал с 24,3 на сто през 2024 г. спрямо 2023 г. Китайските производители са изнесли общо 1,29 милиона електрически и хибридни автомобили, се посочва в доклада.

На международния пазар обаче ситуацията през 2025 г. за китайските автомобили е доста по-мрачна с оглед на увеличаването на митата за превозни средства, допълва Цуй.

ЕС - важен търговски партньор за Китай предвид напрегнатите търговски отношения със САЩ, гласува в полза на допълнителните допълнителни митнически такси върху вноса на електромобили, произведени в Китай миналата година, като местните производители бяха силно засегнати.

Автомобилната индустрия в Германия гледа критично на тази мярка и се страхува от контрамерки. Пекин отговори с няколко антидъмпингови разследвания, като например срещу спиртни напитки или продукти от свинско месо.

Друг проблем е, че не се очаква растеж на автомобилния пазар в Русия. Страната става все по-важна като пазар за продажби за китайските производители, откакто Западът наложи широкообхватни санкции на страната след нахлуването й в Украйна, посочи Цуй.

В сегмента на електрическите автомобили в Китай бушува ценова надпревара, която вероятно ще продължи през 2025 г., каза Цуй, като една от причините е, че броят на превозните средства се е увеличил рязко.

В резултат маржовете на печалбата на производителите са спаднали. Много марки в Китай все още не печелят със своите електрически автомобили и индустрията очаква по-нататъшна консолидация.

Продажбите на всякакви видове електромобили в Китай през 2024 г. се увеличават с над 40 на сто през миналата година, а на автомобили с вътрешно горене спадат, сочат официални данни, цитирани от Асошиейтед прес.

На най-големия автомобилен пазар в света през 2024 г. са били продадени 31,4 милиона автомобили, или с 4,5 на сто повече от година по-рано, сочат данните на Китайската асоциация на автомобилните производители. Ръстът на продажбите надхвърля този на производството, което се увеличава с 3,7 на сто.

Износът на леки автомобили общо скача с близо 20 на сто до почти 5 милиона, а на електромобилите - с 6,7 на сто до 1,28 милиона броя.

Продажбите на вътрешния пазар през декември растат с 13,6 на сто, подкрепени от предлаганите отстъпки. За годината увеличението възлиза на 3,1 на сто до 22,6 милиона.

Продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене спадат със 17 на сто до 11,6 милиона през 2024 г. спрямо 14 милиона през 2023 г. и възлизат на 51 на сто от всички продадени нови автомобили. Най-много се увеличават продажбите на плъг-ин хибриди.

Спадът на автомобили с двигатели с вътрешно горене нанася тежък удар за чуждестранни производители като "Фолксваген" (Volkswagen) и "Нисан" (Nissan Motor).


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg