АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Икономичност на автомобилите – реалност и реклама
Разликата между горивната ефективност на автомобилите, обявена от производителите им, и реалността за шофьорите е нараснала, като луксозните германски коли отчитат най-голямо разминаване, сочи проучване, цитирано от Ройтерс.
Изследването на организацията с нестопанска цел Международен съвет по чист транспорт (ICCT) установи, че като се има предвид разходът на гориво реалните въглеродни емисии на новите автомобили са средно с около 25% по-високи, отколкото обявяват производителите им, докато преди десетилетие те са били с 10% над обявеното от производителите.
Констатациите от проучването ще увеличат натиска за реформа на европейските процедури за тестване на превозни средства, за да може да се гарантира, че рекламираната икономичност отразява по-точно нормалното използване на автомобила. Това пък може да затрудни автомобилопроизводителите при покриването на поставените за 2020 година цели на ЕС за емисиите въглероден диоксид, отделяни от автомобили.
BMW отчита данни за емисиите на автомобилите си средно с 30% по-ниски от установените при реална употреба на колите, се посочва в публикувания днес доклад. Audi, подразделение на Volkswagen AG, се нарежда на второ място по този критерий, като обявените емисии въглероден двуокис са с около 28% под емисиите при нормално използване на автомобилите на компанията. При Mercedes разликата е 26%, при Toyota – 15%, при Renault SА и PSA Peugeot Citroлn – 16%. Това означава, че реалният разход на гориво на средностатистическия шофьор е обикновено е 25% повече, отколкото е написано на документите за продажба, отбеляза Питър Мок, управляващ директор на европейското подразделение на организацията Международен съвет по чист транспорт. Разликата в енергийната ефективност на автомобилите струва на шофьорите допълнително средно 300 евро (390 долара) годишно, се посочва в доклада, който се основава на данни от почти половин милион автомобила на компании или лица в Европа.
Tweet |
|