EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Имоти: Локацията става най-важна

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Имоти: Локацията става най-важна

mail09:01 | 26.04.2016прегледи 1076 коментарикоментари 0


Районът, а не цената, вече е ключов мотив за купувачите при избора им на жилище. Обграждащата среда се оказва първият фактор, който клиентите посочват, когато вземат решение за покупка в София. Това посочват от АДРЕС в анализа си за първите месеци на 2016 година.

„Разбира се, стойността на имота и качественото му изпълнение са основни фактори и няма как да не бъдат. Разликата е, че ако преди време хубав имот на добра цена се продаваше мигновено, почти без значение къде се намира, то днес купувачите са изключително взискателни и към околната среда”, казва Георги Павлов, изпълнителен директор на АДРЕС.

„Само преди година клиентите, с които работехме, не излизаха извън рамките на предвраително планираните си бюджети и не се чувстваха така сигурни. През последните 2-3 месеца наблюденията ни се промениха – купувачите са спокойни и уверени, с готовност за дългосрочни кредити и с сериозен ангажимент. От една страна, това с  дължи на позитивните новини за пазара, а от друга – на съживяването на атркативни райони, в които до момента липсваше строителство и предлагане”, казва Димитър Савов, изпълнителен директор на BLD Homes.

Според него, от съществено значение за купувачите при избор на жилище е районът да им бъде познат или да е в близост до работата им. Невинаги обаче те съумяват да намерят подходящия имот в предпочитания квартал, независимо от бюджета си.

„Купувачите първосигнално търсят имот в квартала, в който са живели и до момента. Ако в този район доброто предлагане е ограничено, те насочват интереса си към място, където предлагането отговаря на очакванията им. Затова и районите, в които по-активно се предлагат нови сгради, са видимо по-търсени тази година. Можем да кажем, че пазарът е активен там, където има добро предлагане”, казва Павлов.

„Наблюдаваме „органична” промяна в начина на търсене на жилище – купувачите се интересуват от ново строителство в привлекателни райони - разработени или разработващи се. Действивтелно, районите стават от все по-голямо значение, ако могат да предложат предимства, които познатият квартал не може. В момента, клиентите не правят компромис нито с функционалността на имота, нито с локацията му”, казва Нина Николова, мениджър Продажби в BLD Homes.  

Тези тенденции рефлектират и върху активността и цените на новото строителство. С около 9% е покачването в активността на пазара на нови жилища в първите месеци на годината спрямо същия период на 2015. Повишението в броя на сделките, което се наблюдава при вече готовите жилища, е видимо по-малко - с 4-5%. По аналогичен начин – по-активно при апартаментите „на зелено”, се движи и покачването на ценовите нива.

„Новото строителство вече е по-интересно за купувачите. Картината в това отношение претърпя сериозна трансформация в последните година-две. Ако преди закупуването на имот без Акт 16 все още се асоциираше с известен риск, то в момента на пазара съществуват главно добри проекти на познати инвеститори, което прави купувачите спокойни”, казват от АДРЕС.

Аналогично на активността, ценовите нива на „старото” строителство за последните три месеца са се покачили с около 2-3%, докато ръстът при новите имоти е около 4.5% за същия период. Районите в столицата, в които сделките са по-активни, са Витоша, Гео Милев, отделни части на Южни райони и Младост, Изток и Изгрев.


Тагове: имоти, локация
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg