АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Иновативна технология ни предпазва в метрото + видео



Иновативните врати по Линия 1 на софийското метро – нова технология, която софийският Метрополитен внедрява с цел по-голяма безопасност на пътниците си. Годишно между 16 и 20 са инцидентите в метрото, заради липсата на предпазни съоръжения. За предотвратяването на бъдещи злополуки се поставят автоматични перонни, преградни врати, които отделят перона и пътниците от метровлака.
Тъй като по Линия 1 се движат различни видове влакове няма как да се приложат стандартните предпазни врати, които вече се използват по Линия 3. Затова и оригинално разработената в Южна Корея и Япония технология, която вече успешно се прилага у нас и в Швеция, набира все по-голяма популярност в Европа.
Общо 12 метростанции от Линия 1 ще бъдат оборудвани с новите перонни врати. Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. е насочена към развитието на основните видове транспорт – железопътен, пътен, воден, интермодален, както и на съвременните информационни системи за управление на трафика. Проектите по нея се финансират от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд на Европейския съюз, както с национално съ-финансиране. Бенефициентите по програмата са държавните компании, отговорни за изграждане и поддръжката на големите инфраструктурни проекти в страната. Крайните ползватели на проектите по оперативната програма обаче са всички граждани и гости на Република България.
Tweet |
|