АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Иновации в Lidl & Kaufland
Kaufland България вече разполага с още един инструмент за измерване и гарантиране на качеството на своите продукти. Това е иновативен уред, който се използва за анализ на състава на свежи храни. Уредът е още едно допълнение към многостепенния контрол на качеството, който Kaufland прилага и с който гарантира, че предлаганите в търговските обекти на веригата свежи продукти са с отлично качество.
Уредът използва спектроскопска техника от последно поколение, която чрез така наречената NIR (Near Infrared Spectroscopy) технология извършва детайлен анализ на състава на различни видове свежи храни като прясно месо и месни продукти, колбаси и млечни продукти. Уредът дава възможност в реално време, само за няколко секунди, да бъдат измерени редица показатели в състава на свежите продукти – мазнини, белтъци, готварска сол, водно и пепелно съдържание, добавена вода, киселинност и други. Анализът осигурява бързи, точни и изключително надеждни резултати.
Kaufland България използва иновативния уред както при избора на нов асортимент, така и за текущ контрол чрез редовни моментни проверки на продукти, които вече се предлагат в хипермаркетите на веригата.
Уредът намира приложение още в най-ранния етап от процеса по избор на нови свежи продукти, с които търговската верига обогатява своето портфолио. След като Kaufland осъществи съответните дегустации и направи качествен и количествен анализ на предстоящи продукти, при добри първоначални резултати, пробите се изпращат за повторна проверка в сертифицирани международни независими лаборатории, които потвърждават и валидират резултатите.
По този начин уредът позволява на Kaufland България да взима още по-информирани решения относно предлагането на нови артикули, а това дава възможност на компанията да предложи на клиентите отлично качество на своя свеж асортимент.
Търговската верига използва уреда и за текущ контрол на артикули, които вече се предлагат в хипермаркетите й, като проверява състава на произволно избрани видове месо, колбаси и млечни продукти. По този начин Kaufland допълва многостепенния качествен контрол, който осигурява по цялата верига на доставка.
Закупуването на иновативния уред за анализи е поредна стъпка от последователните усилия на Kaufland България да предлага асортимент с отлично качество на своите клиенти. Компанията има утвърдени мащабни външни и вътрешни процеси за проверка на качеството. Контролът започва още със завишените изисквания, които компанията има към производителите и доставчиците, с които работи и продължава по цялата верига на доставки – от приема на стоката в Логистичния център на Kaufland, през транспортирането й до хипермаркетите при строго спазване на съответните температурни режими, до излагането й на рафтовете в хипермаркетите.
Лидл България е първата голяма верига магазини в страната, която представя на пазара климатично неутрални продукти. По този начин компанията предоставя на клиентите си възможност активно да допринасят в борбата с глобалното затопляне, като правят устойчив избор, докато пазаруват. Новата гама продукти е една от мерките, които ритейлърът предприема на глобално ниво във връзка с новата си стратегия за опазване на климата.
Климатично неутралните продукти под собствената марка Vemondo могат да бъдат намерени във всички магазини на Lidl в периода 26.07 – 8.08. Те включват вегански и вегетариански хранителни продукти, щадящи околната среда. Генерираните въглеродни емисии от тяхното култивиране, производство и транспорт са компенсирани от Lidl чрез подпомагане на признати и сертифицирани по международни стандарти проекти за опазване на климата, биоразнообразието и ресурсите.
“Климатичните промени са сериозна заплаха за човечеството и изискват действия на всички нива в обществото. С климатично неутралните продукти собствена марка даваме една устойчива алтернатива за нашето по-добро утре. Тази стъпка е част от научно обоснованите мерки, заложени в климатичната стратегия, която обявихме само преди две седмици. По този начин затвърждаваме нашия ангажимент като отговорна компания да си поставяме амбициозни цели във всички аспекти на нашия бизнес – от процесите и проектите до предлагането на продукти, щадящи околната среда“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Освен допринасящи за опазване на околната среда, климатично неутралните продукти Vemondo са и качествена хранителна алтернатива за веганите и вегетарианците и са подходяща разтоварваща храна за любителите на месо. Потребителите, които тази седмица пазаруват в магазините на Lidl могат да закупят вегански колбас, три вида вегански бисквити, веганска соева напитка или веган хапки. Lidl предлага и веган песто, което може да се комбинира с различни салати и сосове. Или да се добави към веганската прясна паста, която се предлага в три разновидности.
Сред новите продукти има и вегански пръчици с доматен дип или панирани, а също и веганска пица, предварително запечена на каменна пещ, както и неустоими веган фалафели. Кремовете за мазане с тофу и био веган пастетите са подходящи за старт на деня или за лека следобедна закуска. А веганския цеден йогурт с плодове, както и ваниловия сладолед са едни от най-новите десертни избори, които да освежат лятото.
Предстои компанията да анализира допълнителните възможности в дългосрочен план за избягване, намаляване и компенсиране на въглеродните емисии във веригата на доставки, така че в бъдеще да предложи още климатично неутрални продукти. Те ще станат част от устойчивия асортимент на Lidl, заедно със сериите продукти като органичните и сертифицирани FairTrade шоколадови изделия от отговорно отглеждано какао, заместителите на месо и регионалните продукти.
Tweet |
|