АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Иновации и тенденции в онлайн търговията
Електронната търговия вече взима превес над традиционното пазаруване във физически обекти сред по-младите възрастови групи, според статистически данни, който бяха представени на деветото издание на конференция eCommerce Annual Summit, организирана от сп. Enterprise.
Водещи експерти от сферата на онлайн търговията, логистиката, маркетинга и рекламата коментираха тенденциите в сферата, развитието на иновациите и стратегиите за изграждане на кампании.
Добромир Живков, управител, Market Links, който представи актуални данни за електронната търговия и тенденциите на пазара. Статистиката сочи, че вече има превес на онлайн пазаруването над офлайн пазаруването, най-видим в по-младите възрастови групи. Бюджетите за онлайн покупки също надвишават тези за пазаруване в магазин, а хората са склонни да поемат риска да поръчват онлайн категории продукти, които традиционно купуват от физически обект, за да си спестят време в обикаляне на магазини. Така електронната търговия увеличава обхвата си в категории като електроника и мебели.
Николай Кискинов, управляващ съдружник, Адвокатско дружество “Владимиров Кискинов”, говори за спецификите на Consent mode v2, въведен през март 2024 г. от Google. Моделът е с по- широк обхват на категориите бисквитки, по-гъвкав е от гледна точка на персонализацията, с по- прецизни настройки, по-добра съвместимост със CMP за управление на различни сценарии за съгласие, подчерта той и препоръча въвеждането му дори за сайтове, които се насочват към продажби извън Европейския съюз.
Ралука Раду, основател и главен изпълнителен директор, MTH Digital and Co-Organizer, GPeC, направи преглед на балканските онлайн пазари. Тя прогнозира, че в периода 2024-2030 г. размерът на онлайн пазара на Балканите ще се утрои.
Данилина Станчева, Marketing Expert, SuperHosting.BG, се фокусира върху първите седем стъпки за реализация на една идея и превръщането ѝ в успешен бизнес, а Християн Христов, собственик на Brainchai, Stick up, MyMunche, представи опита си в онлайн търговията и достигането на 1 млн. лева оборот.
Димитър Димитров, Co-owner & Sales Director, Stenik, говори за ролята на eCommerce екипа в успеха на онлайн магазина. По думите му в ерата на изкуствения интелект (AI) човешкият фактор е това, което отличава бизнеса от конкуренцията, а ключовите двигатели са мениджърите на продуктовите категории, , екипът за създаване и управление на съдържанието и екипът за обслужване на клиенти.
Георги Костов, Съосновател и управляващ съдружник, GombaShop™, и Димитър Денев, Marketing Manager, SEOMAX, коментираха технологиите и маркетинга, които подкрепят успешния бизнес. И двамата дадоха примери от практиката си за решаване на проблеми на онлайн бизнеси в зависимост от тяхното развитие и експанзия.
Мартин Попов, Управител, Interactive Share, коментира платформата Tik Tok и ролята ѝ в дигиталната реклама. Той подчерта, че TikTok постига баланс между автентично съдържание и реклама, предпочитан е от по-младата публика, а същевременно не е толкова наситен с бизнеси и реклама, което привлича хората.
Асен Карамихайлов, CEO & Founder, Direx, Noverstock, коментира предимствата и предизвикателствата пред разширяването на продажбите в Европа и спецификите на стратегиите за навлизане на нови пазари.
За първи път като част от eCommerce Annual Summit се проведе Battle Discussion – дискусия в нов формат, по темата „за“ или „против“ AI инструменти и техники в различните вертикали (видео, субтитри, дизайн, стратегия).
Tweet |
|