EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Иновация в жп логистика

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Иновация в жп логистика

mail09:10 | 25.04.2012прегледи 848 коментарикоментари 0


ЖЕФКО изгради собствена система за жп транспорт. През юли 2010 г. ЖЕФКО обяви търгове за отделните линии. Чрез критерии за икономическо и регионално покритие избра железопътни оператори, така че да може да групира услугите при един превозвач в определен район. Обслужването на Централна и Източна Франция е възложено на Euro Cargo Rail, филиал на DB Schenker Rail, а на Южна Франция – на Europorte Франция, подразделение на Eurotunnel. Покритието на северните и западните райони е поверено на Colas Rail, звено на Групата БУИГ (Bouygues group). Мрежите и условията на трите оператора са обединени чрез споразумение с RFF (Réseau Ferré de France)– дружество, което притежава и поддържа железопътната инфраструктура в страната. С избрания вариант железопътният транспорт на ЖЕФКО представлява 25% от общия превоз на автомобили спрямо средното за Европа ниво от 17%.
Един от ключовете да успех е управлението на резервациите в разпределителните станции в Жевре, до Дижон и в Ашер, близо до Париж. До 2009 г. голяма част от жп потоците се обработваха в Жевре. Като следствие, RFF предложи на ЖЕФКО отново да ползва същата база. Първото предимство на този избор е с оперативен характер: допринася за спазването на сроковете за доставка. Например връзката Сошо-Кале се реализира средно за 26 часа, което е с 5 дни по-малко от предходния вариант.
Всички влакове са предназначени за ЖЕФКО. Това са 150 влака седмично, позовляващи да се транспортират 500,000 автомобила, произвеждани годишно от завода. Целта е да достигне до обработването на 250 влака седмично.
За проектирането и приложението на тази новаторска система са разработени специални средства. Чрез тях се съвместяват, от една страна - управлението на обемите и проследяването на превозните средства, а от друга – резервацията на влаковете и синхронизацията на услугите. Потоците се планират няколко месеца предварително, така че необходимите влакове да се резервират чрез RFF 9 месеца преди ползването им.
Управлението на транспортния план включва както информация в реално време за количеството автомобили, които подлежат на превозване между отделните заводи, така и контрол върху разписанието на влаковете. Това позволява координиране на отделните жп операции и постигане на оптимални показатели за товарите, което води до добра доходност на системата.
За управлението на този проект е разработен и специалният софтуер GERI (GEFCO Rail Interface). Чрез него, на база информацията от товарителниците, се наблюдава композирането на влакове и проследяването на вагоните.
ЖЕФКО е първият логистичен оператор в Европа, който въвежда подобна иновация за контрол и оптимизиране на времето за доставка. Антоан Редие, Директор „Автомобилен транспорт и логистика” в компанията, обясни: „Целта ни е да намалим значително времето за транспорт при същото ниво на разходи, а освен това да получаваме и по-ясна картина за извънредните ситуации по време на превоза”.
Тези планове за транспорт ще гарантират продължително ползване на железопътната мрежа за превоз на автомобили. Палетизирането на товари, ключов елемент от програмата, е в съзвучие с политиката за устойчиво развитие на Групата, а ползването на няколко жп оператора увеличава гъвкавостта и надеждността на услугите. Това е единствената логистична компания, която има и работи по транспортен план от подобен всеобхватен мащаб.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg