EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Интернет банкирането пести време

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Интернет банкирането пести време

mail10:20 | 30.03.2011прегледи 987 коментарикоментари 0


В последните години бурно развитие у нас претърпяват така наречените алтернативни или допълващи канали за банкиране, които предоставят възможност на клиентите да комуникират с банката си по удобен за тях начин. Това каза в интервю за БТА Цветанка Минчева, заместник-директор "Банкиране на дребно" и директор "Алтернативни канали" в голяма столична банка. Длъжни сме да дадем на всеки клиент такава възможност за комуникиране, каквато му е удобна, като целта е той да може да получава отвсякъде услугите, които му трябват, обясни Минчева. Алтернативни канали на банково обслужване са интернет банкирането, центърът за контакт с клиенти, както и мрежата от външни за банката партньори, които привличат и консултират клиенти. Чрез интернет банкирането, освен да извършат различни разплащания, клиентите могат да си откриват депозити в реално време и то с бонуси, за това, че го правят в интернет, заяви Минчева. Освен предоставянето на по-добра от стандартната лихва, откриването на депозит чрез интернет има и предимството, че спестява време - това не изисква ходене до банков филиал или клон. В реално време клиентите могат да си открият спестовна сметка или депозит, да подпишат електронно всичко и сметката им веднага се вижда в раздел електронно банкиране, обясни финансистът. За да могат да се възползват от услугите на интернет банкирането клиентите трябва да се регистрират. Предлагаме два варианта за идентификация - или чрез електронен подпис или с мобилна идентификация, каза Цветанка Минчева. Системата на интернет банкиране в България е рестриктивна, за да се постигне възможно най-голяма сигурност за клиентите, посочи тя. До такава степен се покриват всички изисквания за сигурност, че това дори създава трудности от гледна точка на ползваемост на услугата, добави експертът. Докато в Западна Европа има случаи, когато се банкира само с потребителско име и парола, у нас задължително се изисква или универсален електронен подпис, или издаден от банката сертификат заедно с мобилна парола, която се изпраща по телефона. Максимално се стараем нашите клиенти да бъдат защитени, дори и това да означава да не продаваме услугата масово, коментира Минчева. Макар и България да е все още далеч от нивата на интернет банкиране в Западна и дори в Централна и Източна Европа, през последните години този вид комуникация между клиент и банка добива все по-широка популярност. По данни на Евростат от 2008 г. само около 5% от клиентите в България ползват интернет банкиране, но само в последната година клиентите на интернет банкирането се увеличават с 65%, посочи Минчева. Според банковия експерт новите канали за банкиране няма да изместят банковите клонове. За банките е добре да имат повече клиенти на интернет банкирането, защото се пестят разходи за персонал, но от друга страна клоновете и личното обслужване е важно, за да бъдат консултирани клиентите, смята Цвета Минчева. Според нея това е и основното предимство при ръста на интернет кредитирането - че обслужването в банковите клонове и филиали ще бъде разтоварено от обикновените банкови операции, които ще се извършват от клиентите в интернет, а банковите служители ще имат време и ще отделят повече внимание за консултиране на клиенти по по-сложни въпроси и банкови продукти. Постепенно ролята на филиала ще се измести от работа по транзакции към консултиране на клиентите, прогнозира Минчева. Експертът посъветва клиентите да не губят време при възникнал проблем, особено при кредитите, а незабавно да потърсят консултация с банков служител. При предоговаряне на кредит например може да се определи гратисен период, в който клиентът да не плаща нищо, а лихвите да му бъдат начислени за следващ период. Банките нямат сметка клиентът им да влезе в просрочие на кредита си, а искат той да стабилизира потока на доходите си и да изплати задълженията си към банката, коментира експертът.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg