АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Интернет-втората медия в България
Българите прекарват 16 часа седмично в Интернет, което превръща медията във втората най – популярна след телевизията (23.2 часа седмично). Радиото (11.7 часа), вестниците (4.1 часа) и списанията (3.7 часа) изостават далеч назад. В европейски мащаб, Интернет потреблението на седмична база е 14.8 часа, повече от час по- малко спрямо България.
Това показват резултатите за България от Mediascope Европа 2012, най-голямото общоевропейско проучване за медия потребление с повече от 50000 респондента, което беше преставено в Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България) от Алисън Фена, вицепрезидент “Проучвания и маркетинг” на IAB Европа.
Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии – от радио и ТВ, през преса и списания, до Интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли. За България онлайн проучването е изпълнено от Global Park/ GMI при 1000 респондента, а омнибус изследването офлайн е извършено от TNS с 500 респондента.
Също както и на останалите пазари в Европа, споделеното медия потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България 36% от мъжете и 38% от жените използват Интернет докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най- голям процент от времето си в Интернет, докато гледа телевизия е тази от 16 до 24 години – 48%.
Влиянието на Интернет в България е силно. 51% от Интернет потребителите в национален мащаб споделят, че Интернет им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% Интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини. Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че Интернет им помага да управляват здравето си.
Жанет Найденова, председател на IAB България, сподели: „За първи път в историята на дигиталния бизнес в България, българските рекламодатели и маркетолозите имат възможността да използват резултатите от независимо европейско изследване на тенденците за промяната в потреблението на медиите, еволюцията на консумацията на съдържание от телевизия и Интернет, онлайн активности, пенетрация на мобилни и смартфони, мобилна активност, електронна търговия, взаимодействието между дигиталните потребители и брандинга в Интернет, което да ги подпомогне при създаването на техните успешни стратегии за развитие на бизнеса и марките. За първи път имаме сравнителни данни (бенчмарк) за България спрямо европейските пазари.“
Tweet |
|